-
Tytuł wystawy: Czarny kwadrat na białym tle zamieszkał w widoku z mojego okna
-
Moment wyczerpania się modernistycznego uniwersalizmu próbuje uchwycić wystawa Tytusa Szabelskiego Formy niemożliwe.
-
Liliana Piskorska (ur. 1988) – absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych UMK, gdzie obecnie kontynuuje naukę na studiach doktoranckich. W jej pracach pojawiają się wątki z jednej strony feministyczne, a z drugiej strony są to działania o charakterze analitycznym.
-
Liliana Piskorska (ur. 1988) – absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych UMK, gdzie obecnie kontynuuje naukę na studiach doktoranckich. W jej pracach pojawiają się wątki z jednej strony feministyczne, a z drugiej strony są to działania o charakterze analitycznym.
-
Tytułowa „wada ukryta” odnosi się do lęku i niemocy wynikającej z uwikłania w obszary, w których na co dzień funkcjonujemy (społeczne, kulturowe, polityczne).
-
Dwudniowe wydarzenie zorganizowane w czterysta trzydziestym trzecim dniu istnienia Galerii Miłość. Impulsem do spotkania pozostaje ciągle aktualna w Polsce dyskusja dotycząca statusu artysty oraz powiązanymi z tym kwestiami ekonomicznymi, prawnymi czy socjalnymi.
-
Szkic poświęcony czerni. Zaprezentowane na wystawie prace próbują naświetlić mechanizmy, jakie sankcjonują kulturowe symbole. Zderzają prywatne gesty z kontekstem społecznym, obnażając pola mitologizacji rzeczy, idei czy postaw.
-
Norbert Delman, zakreślając spektrum potencjalnych zagrożeń, proponuje airsoftową rozgrywkę. Jest to paramilitarna gra wykorzystująca broń typu ASG (Air Soft Gun), będącą repliką broni palnej, używanej podczas ćwiczeń taktycznych i treningów.
-
Norbert Delman, zakreślając spektrum potencjalnych zagrożeń, proponuje airsoftową rozgrywkę. Jest to paramilitarna gra wykorzystująca broń typu ASG (Air Soft Gun), będącą repliką broni palnej, używanej podczas ćwiczeń taktycznych i treningów.
-
Obszar wystawy Natalii Wiśniewskiej wypełniają figury, które kiedyś nazywaliśmy obiektami artystycznymi lub ideami. Teraz pozostają one martwe.
-
Tytułowe delectatio morosa – uporczywe upodobanie – to osobisty zapis poszukiwań Karoliny Żyniewicz. To intymna rozgrywka oparta na delikatnym napięciu granicy pomiędzy tym, co społecznie akceptowalne lub absolutnie wykluczone, opowiedziana poprzez pryzmat tabu pokarmowego. Zderzenie to oparte jest na kontraście obrzydzenia i przyjemności, zarówno tej mentalnej jak i fizycznej. Bez jedzenia, jak czytamy w Historii kuchni Reay Tannahill, nie byłoby ani historii, ani człowieczeństwa. Jedzenie to element podstawowych praktyk dnia codziennego, nadających znaczenie światu, porządek ludziom i faktom. Przygotowanie i konsumpcja są interpretowane jako źródło wielu różnorodnych znaczeń społecznych i kulturowych. Obrzydzenie do jedzenia – w opinii Julii Kristevy – to najbardziej podstawowa i archaiczna postać wstrętu. Nieprzypadkowo pojawia się tutaj kategoria abjectu, którą swoimi działaniami...
-
"Miłosny performance" to cykl wykładów autorstwa Zofii Krawiec opowiadający o dziełach sztuki wykonanych przez artystów specjalnie dla osoby, w której są zakochani. To intymne gesty, nastawione na wzmacnianie relacji, których adresatem jest tylko jedna osoba. Być może również tylko ta jedna osoba może je w całości odczytać. Często dzieła te nie powstają z myślą, aby je publicznie pokazywać. Nie są to prace, których tematem jest miłość, ale takie, które uczestniczą w życiu związku, jako codzienne gesty, miłosne deklaracje, albo pojawiają się przy jego śmierci — rozstaniu. "Miłosny performance" to wyraz intensywnych uczuć. Rodzaj miłosnej korespondencji.
W trakcie wykładu Zofia Krawiec przedstawi i opowie o pracach artystycznych, których tematem jest konkretna relacja miłosna, w której artystka/a jest/była zanurzona. Dzieła te stanowią wyraz miłości, frustracji z nią związanych,...