Zgodnie z przepisami prawa – ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 798 z późn. zm.) – podstawowym celem działania Miejskiego Rzecznika Konsumentów jest ochrona praw i interesów konsumentów.
Dane teleadresowe:
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu mieści w budynku Urzędu Miasta Torunia przy ul. Wały Gen. Sikorskiego 10, I piętro, pok. nr 15-16.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30, środy 7.30 –17.00.
Do zadań rzecznika należy przede wszystkim:
Organizacja Pracy Miejskiego Rzecznika Konsumentów
Swoje zadania rzecznik wykonuje w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Torunia. Obecnie Biurem Miejskiego Rzecznika Konsumentów kieruje Bożena Sawicka.
Rzecznik przyjmuje zgłoszenia od konsumentów zarówno osobiście, jak i telefonicznie. Wnoszone sprawy są rejestrowane w podziale na porady i informacje oraz interwencje.
W przypadku podejmowania interwencji, konsument składa stosowny wniosek. Interwencje są monitorowane co do terminu załatwienia sprawy, a w przypadku braku odpowiedzi monitowane. W przypadku uporczywego uchylania się od odpowiedzi, rzecznik korzysta z możliwości wnioskowania do sądu o ukaranie przedsiębiorcy karą przewidzianą w art. 42 ust. 4 w związku z art. 114 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
Wzory pism w sprawach konsumenckich:
Sprawozdania z działalności MRzK