Zwycięska kampania | www.torun.pl

Serduszko w kolorze ukraińskiej flagi - niebieski i żółty, poziomy pas.

Flaga Unii Europejskiej. Żółte gwiazdki ułożone w okrąg na niebieskim tle. Pod flagą napis Unia Europejska.

Zwycięska kampania

Koronawirus, Miasto
Data publikacji: 14 maja 2021
Autor: Magdalena Winiarska
Grafika przedstawiająca w zabawny sposób różowego koronawirusa

Miasto Toruń zdobyło 1. miejsce jako samorządowy Lider Komunikacji i Promocji w obszarze komunikacji pandemicznej - za całość komunikacji z mieszkańcami podczas pandemii.

Nagrody dla samorządowych Liderów Komunikacji i Promocji w czterech obszarach: komunikacji społecznej, promocji, ekologii i komunikacji pandemicznej przyznał „Dziennik Gazeta Prawna” w ramach plebiscytu Perły Samorządu 2021.

- Ta nagroda stanowi zwieńczenie naszych starań o pełne i wiarygodne informowanie, ale i edukowanie, promowanie właściwych postaw tak istotnych w walce z pandemią. Jestem dumny, że praca i starania tak wielu zaangażowanych w tę akcję osób zostały zauważone i docenione - mówi prezydent Michał Zaleski.

Komunikacja pandemiczna w Toruniu odbywa się od początku poprzez stronę miasta www.torun.pl  - przejdź do strony, media społecznościowe, lokalne media, jak też w przestrzeni publicznej, czyli w środkach transportu, w gablotach w wiatach przystankowych, na słupach ogłoszeniowych.

Dowodem na to, jak ważna jest właściwa komunikacja, był pierwszy majowy weekend, kiedy w ciągu 3 dni, dzięki intensywnej kampanii informacyjnej, udało się skłonić do przyjęcia szczepionki w tymczasowym punkcie w CKK Jordanki ponad 3600 osób.

Kliknij, aby powiększyć

Miasto Toruń od początku pandemii postawiło na komunikację z mieszkańcami na wielu płaszczyznach. Pierwsza informacja o koronawirusie na stronie miasta pojawiła się 27 lutego 2020 r. i dotyczyła zasad profilaktyki zachorowań przekazanych przez Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu. Od tej daty przez rok, tj. do końca lutego 2021 roku, w serwisie miejskim pojawiło się ponad 800 artykułów związanych z tematyka pandemiczną. Informacje grupowane były tematycznie, a później powstał dodatkowo osobny blok z informacjami dot. koronawirusa, na górze strony, pod banerami, aby jeszcze bardziej ułatwić znalezienie artykułów o tematyce związanej z pandemią. Informacje, jakie się tam pojawiają, to zarówno raporty dziennie dotyczące liczby zakażeń, sytuacji w placówkach edukacyjnych i opieki żłobkowej i przedszkolnej, jak m.in. informacje opisujące działania podejmowane przez jednostki miejskie. To także m.in. lista darczyńców i z drugiej strony – lista potrzeb placówek medycznych i opiekuńczych, szczególnie podczas pierwszej fali pandemii, czy oferta kulturalna, dostępna online.

Z kolei 16 marca 2020 roku odbyła się pierwsza konferencja prasowa Prezydenta Miasta Torunia, podczas której przekazane zostały informacje dotyczące zarówno zakażeń w mieście, jak i działań podejmowanych w zakresie walki z pandemią. Od tego momentu konferencje – obecnie cotygodniowe, ale w czasie intensywnego rozwoju pandemii nawet codzienne – stały się jednym z głównych źródeł informacji o sytuacji w mieście. W przestrzeni miejskiej – na przystankach autobusowych i tramwajowych, na słupach ogłoszeniowych, w środkach transportu pojawiły się plakaty informujące o aktualnych obostrzeniach oraz o zasadach profilaktyki, a następnie – zachęcające do szczepień.

W październiku 2020 r. ruszyła nowa odsłona kampanii, która przypomnieć miała mieszkańcom najważniejsze zasady bezpieczeństwa w czasie pandemii oraz uzmysłowić, że wirus może dosięgnąć każdego. W ramach akcji zostały przygotowane plakaty z toruńskim akcentem, których autorem był toruński rysownik i grafik Marcin Treichel. Zwracały uwagę na to, że tylko dystans, maseczka i dezynfekcja mogą pomóc się nam uchronić przed wirusem. Robiły to w sposób dowcipny i „toruński”, nawiązywały bowiem do legend i tradycji związanych z naszym miastem, a ich bohaterami byli np. Mikołaj Kopernik, Flisak czy rycerze.  Drugim elementem kampanii były filmy ze znanymi torunianami, którzy przechorowali COVID.  O swoich przeżyciach opowiadali m.in. Artur Cieciórski – zwycięzca II edycji programu „You can dance”, Agnieszka Kobus-Pęńsko – rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg, Mariusz Składanowski – dziennikarz Radia Gra, Juryj Czuch - trener KH Energa Toruń czy lekarz hematolog Dominik Chraniuk. Filmy pokazywane były w Internecie, na stronach miasta oraz naszych mediach społecznościowych. Dodatkowo powstał jeden zbiorczy film, który zawierał najciekawsze wypowiedzi wszystkich bohaterów - został on wyemitowany w lokalnej telewizji oraz na stronie miasta.

Kolejna intensyfikacja działań informacyjnych nastąpiła na początku roku 2021, kiedy ruszyły szczepienia przeciw COVID-19. Swoje apele, by korzystać z tej formy ochrony przed wirusem, powtarzał prezydent Michał Zaleski. W ramach kampanii „#SzczepimysięwToruniu” znani torunianie: artyści, sportowcy, społecznicy, naukowcy i przedsiębiorcy w krótkich filmach opowiadali dlaczego się będą szczepić się przeciwko COVID-19. Stworzona została też specjalna nakładka na zdjęcie profilowe na Facebooku z napisem „Szczepimy się w Toruniu”. Do promocji szczepień służyła także zabawna animacja pt. „Koronę mam z głowy”, której autorem był także Marcin Treichel. Film był dostępny na miejskich stronach internetowych, w serwisach społecznościowych oraz towarzyszył na ekranach korzystającym z komunikacji miejskiej.

Co roku do Torunia przybywały setki tysięcy turystów. Z myślą o nich i o branży turystycznej powstała akcja #CityWillWait, której działania pod hasłem koncentrowały się na turystycznej promocji miast w sferze online. Polega ona na „wywoływaniu” kolejnych miast, które pod wspólnym hasztagiem #CityWillWait oraz spójna grafiką, promują swoje atrakcje, nawiązując jednocześnie do innych miast. W ramach akcji stworzony został film promujący miasto, który pokazywał rzeczywistość przed pandemią. Na końcu wideo pojawia się deklaracja, że Toruń poczeka. Kiedy sytuacja epidemiczna zaczęła się poprawiać i niektóre obostrzenia zostały zniesione, stworzono odpowiednik  akcji - #TorunIsReady, który dotyczył miast partnerskich.

Podjęta została akcja mająca pomóc branży gastronomicznej. #WspieramGastroToruń – to projekt zachęcający do korzystania z usług kulinarnych oferowanych przez toruńskie restauracje, bary i punkty gastronomiczne do zamawiania posiłków na wynos lub do skorzystania z oferty na miejscu w lokalu czy na terenie tzw. ogródka. W ramach akcji powstał film oraz posty na stronie FB Mój Toruń, a osobiście akcję wsparł również Prezydent Torunia, wybierając się do jednego z punktów gastronomicznych.

Dzięki Wydziałowi Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Torunia w mediach społecznościowych ukazał się cykl filmów pn. „Zostań w domu, ćwicz z nami”, w których toruńscy sportowcy prezentowali treningi online, przeznaczone zarówno dla dzieci, młodzieży, ale też i seniorów.

Najczęściej czytane aktualności

  • Na zdjęciu: mężczyźni w garniturach i krawatach podpisują umowę
    Drogi, Miasto
    Poprawa bezpieczeństwa, zwiększenie komfortu przejazdu, nowa infrastruktura dla rowerzystów i pieszych, energooszczędne oświetlenie - tak najkrócej można powiedzieć o dwóch inwestycjach drogowych, których realizacja rozpocznie się już niebawem w Toruniu. Pierwsza z nich obejmie przebudowę drogi krajowej nr 91 w rejonie skrzyżowania z ul. Strobanda...
  • Miasto
    Dodatkowy nabór dotyczy kandydatów do rady społecznej ds. konsultacji społecznych będących przedstawicielami organizacji pozarządowych działających w Toruniu.
  • Miasto
    - W nocy od godz. 21:00 18 kwietnia do godz. 8:00 19 kwietnia 2024 r. na terenie Miasta Torunia i powiatu toruńskiego prognozowany jest spadek temperatury powietrza do -1°C, przy gruncie do -4°C, lokalnie do -3°C i przy gruncie do -6°C - informuje Toruńskie Centrum Zarządzania Kryzysowego.
  • Miasto
    21 kwietnia 2024 r. w godz. 7:00-21:00 zagłosujemy w II turze wyborów samorządowych, w których wybierzemy Prezydenta Miasta Torunia. Przed głosowaniem warto upewnić się, gdzie znajduje się twój lokal wyborczy.
  • Miasto
    W środę 24 kwietnia 2024 r. o godz. 17:00 w Domu Muz przy ul. Poznańskiej 52 odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące wprowadzonych niedawno zmian tras przejazdu autobusów linii nr 20 na Podgórzu i nowo wprowadzonej linii nr 21.
  • Plakat informujący o konkursie Legendarny Toruń
    Kultura, Miasto
    Rusza konkurs fotograficzny pn. „Legendarny Toruń”. Organizatorzy zapraszają do udziału wszystkich amatorów fotografii, chcących pokazać w swoich pracach legendarne oblicze miasta. Prace oceni jury pod przewodnictwem uznanego fotografa Jacka Kutyby. Konkurs jest częścią projektu „Park Kultury”, realizowanego przez Stowarzyszenie GoSport.
  • 21 kwietnia 2024 r. w godz. 7:00-21:00 zagłosujemy w II turze wyborów samorządowych, w których wybierzemy Prezydenta Miasta Torunia. Przed głosowaniem warto upewnić się, gdzie znajduje się twój lokal wyborczy.
  • Dzięki IKEA Bydgoszcz uczniowie mogą przeprowadzać eksperymenty w zmodernizowanej sali warsztatowej w głównym budynku toruńskiego Młyna Wiedzy.
  • W rocznicę śmierci prof. Artura Hutnikiewicza i prof. Mariana Biskupa przedstawiciele miasta złożyli kwiaty na grobach honorowych obywateli Torunia.
  • Rusza konkurs fotograficzny pn. „Legendarny Toruń”. Organizatorzy zapraszają do udziału wszystkich amatorów fotografii, chcących pokazać w swoich pracach legendarne oblicze miasta. Prace oceni jury pod przewodnictwem uznanego fotografa Jacka Kutyby. Konkurs jest częścią projektu „Park Kultury”, realizowanego przez Stowarzyszenie GoSport.
  • Do tej pory w 27 edycjach konkursu w Toruniu wyłoniono 145 laureatek i laureatów, a 8 spośród nich zostało laureatkami i laureatami na szczeblu ogólnopolskim. - To nasza toruńska duma i promocja. Wszystkim, którzy byli w grupie Ośmiu Wspaniałych serdecznie gratuluję i dziękuję za reprezentowanie naszego miasta – powiedział prezydent Torunia Michał...
  • Mieszkańcy Torunia będą mieli możliwość bezpłatnie założyć chip swoim pupilom – rusza akcja finansowana przez Gminę Miasta Toruń.
  • Powiększy się wolumen powierzchni usługowo-biurowej w Toruniu. Taką inwestycję zapowiada zwycięzca przetargu na sprzedaż miejskiej działki przy ul. Grudziądzkiej 194 firma Lem-Bud. Deweloper wpłaci do kasy Torunia 8,7 mln zł.
  • Do 31 maja 2024 r. można składać wnioski do planu ogólnego Torunia – dokumentu z zakresu zagospodarowania przestrzennego, który zastąpi obowiązujące dotychczas studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.