Po wcześniejszym umówieniu się na konkretny termin będzie można m.in. dokonać reklamacji za bilet komunikacji publicznej, potwierdzić profil zaufany czt odebrać zezwolenie na sprzedaż alkoholu.
Od 4 maja 2020 r. uruchomiona zostanie bezpośrednia obsługa interesantów w n/w działach:
- Punkt Informacyjny Urzędu Miasta Torunia przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 - w zakresie udzielania informacji, wydawania druków, potwierdzania profili zaufanych.
- Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności przy ul. Fałata 39 - w zakresie spraw związanych z procedurą orzeczniczą; wydawaniem Legitymacji Osób Niepełnosprawnych oraz Kart Parkingowych.
- Wydział Gospodarki Komunalnej przy ul. Legionów 220 - w zakresie spraw dot. odbioru odpadów komunalnych, opłat i reklamacji dot. biletów komunikacji miejskiej oraz projektów organizacji ruchu.
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami przy ul. Grudziądzkiej 126 - w zakresie spraw dot. zbywania i nabywania nieruchomości, dzierżawy i udostępniania nieruchomości, użytkowania wieczystego.
- Wydział Podatków i Windykacji przy ul. Grudziądzkiej 126 - z zakresu bieżącej obsługi podatników, przyjmowania informacji i deklaracji podatkowych na podatek od nieruchomości, rolny, leśny i od środków transportowych.
- Wydział Ewidencji i Zezwoleń przy ul. Szosa Chełmińska 27 - w zakresie spraw związanych działalnością gospodarczą, wydawaniem zezwoleń na alkohol, transport oraz spraw z zakresu stowarzyszeń.
- Urząd Stanu Cywilnego przy ul. Bydgoskiej - 5 w zakresie odbioru odpisów aktów stanu cywilnego i decyzji o zmianie imienia/nazwiska.
Wszystkie w/w działy będą przyjmowały interesantów w godzinach 7.30 – 15.30 po wcześniejszym umówieniu się (telefonicznie, mailowo) na termin i określoną godzinę.
- Kasa Wydziału Księgowości przy ul. Grudziądzkiej 126b – przyjmowanie wpłat gotówkowych i bezgotówkowych w godzinach 9.00 – 14.00. W tym przypadku nie obowiązuje umawianie się wcześniejszy termin.
Osobistą obsługę mieszkańców nadal będą prowadzić Wydział Komunikacji (w zakresie wydawania praw jazdy i dowodów rejestracyjnych) i Wydział Spraw Administracyjnych (wydawanie dowodów osobistych) oraz Urząd Stanu Cywilnego (w zakresie ślubów i rejestracji zgonów).
We wszystkich wymienionych budynkach ruchem interesantów będą kierować pracownicy ochrony, którzy będą kierować do miejsc przyjmowania mieszkańców oraz dokonywać pomiaru temperatury. Będą także wyposażać osoby załatwiające urzędowe sprawy w środki ochrony osobistej (rękawiczki jednorazowe, płyny dezynfekcyjne).
fot. Małgorzata Litwin