Obsługa mobilna przyjmowania wniosków od obywateli Ukrainy o nadanie numeru PESEL nie rozpocznie się w dniu 16 marca 2022 r. Przyczyną są problemy z ogólną rekonfiguracją systemu.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami w środę 16 marca 2022 r. miała rozpocząć się obsługa mobilna przyjmowania wniosków od obywateli Ukrainy o nadanie numeru PESEL. W Toruniu w pierwszej kolejności takie stanowisko miało się pojawić w Międzynarodowym Centrum Spotkań Młodzieży przy ul. Łokietka dla osób tam zakwaterowanych. Jak poinformowało Ministerstwo Cyfryzacji, nastąpi opóźnienie realizacji tej usługi, które dotyczy całego kraju.
Informacje o uruchomieniu usługi przez Wydział Spraw Administracyjnych będą przekazywane na bieżąco.
Punkty stacjonarne, gdzie można wyrobić numer PESEL: w siedzibie Wydziału Spraw Administracyjnych przy ul. Stefana Batorego 38/40 oraz w punktach informacyjnych w galeriach handlowych Plaza (ul. Broniewskiego 80) i Atrium Copernicus (ul. Żółkiewskiego 15), działają bez zmian.
>>> przejdź do informacji, gdzie można składać wniosek o nadanie numeru PESEL