W sierpniu, do torunian korzystających z usług Urzędu Miasta trafią pierwsze ankiety z pytaniami o jakość obsługi w toruńskim magistracie. Zarząd Miasta chce poznać i ciągle monitorować opinię mieszkańców na temat pracy urzędu.
Jest to jedno z podstawowych założeń polityki jakości przyjętej w UMT – tworzenie przyjaznego dla mieszkańców systemu obsługi interesantów, a także ciągłe dostosowywanie oferowanych standardów do potrzeb naszych klientów. Aby było to możliwe urzędnicy muszą poznać rzeczowe opinie na temat jakości swoich usług.
Ankieta, która trafi do torunian zawiera kilkanaście pytań. Odpowiedź na część z nich jest nieobowiązkowa – dotyczy m.in. wieku, wykształcenia, zawodu respondentów, częstotliwości korzystania z usług urzędu i odwiedzanych biur i wydziałów. Część druga, najbardziej istotna z punktu widzenia doskonalenia pracy urzędników dotyczy załatwiania spraw. Zapytamy o to jak długo nasi klienci załatwiają swoje sprawy, czy i jakie mają kłopoty, czy uzyskują wystarczające wyjaśnienia, czy łatwo docierają do informacji o sposobie załatwienia sprawy. Pytamy też o uprzejmość urzędników oraz zachęcamy do składania propozycji zmian, które by ułatwiły kontakty mieszkańców z urzędem. Ankiecie będzie towarzyszyć list od prezydenta Torunia z przedstawieniem idei badania i zachętą do wypełnienia i odesłania formularza.
Ankiety będą anonimowe i bezpłatne. Zwrócone formularze będą opracowywane i analizowane przez Biuro Informacji UMT, a Zarząd Miasta będzie cyklicznie informowany o wynikach.