W dniu 22 lipca 2023 r. weszły w życie przepisy prawa, które przewidują automatyczne wygaszenie decyzji o rejestracji pojazdu, którego właściciele nie dokonywali okresowego badania technicznego oraz nie ubezpieczali w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdów przez okres co najmniej 10 lat. Dotyczy to pojazdów zarejestrowanych przed dniem 14 marca 2005 r.
Celem wprowadzenia powyższych przepisów jest uporządkowanie stanu prawnego pojazdów poprzez wyeliminowanie z systemu pojazdów, które np. zezłomowano, a nadal ujęte są w Centralnej Ewidencji Pojazdów jako pojazdy aktywne.
Wygaszenie decyzji o rejestracji nastąpi z mocy prawa dnia 10 czerwca 2024 r.
Przepis ten nie dotyczy pojazdów zabytkowych oraz pojazdów wolnobieżnych.
Pojazd którego decyzja o rejestracji zgodnie z ww. przepisem została wygaszona może podlegać powtórnej rejestracji.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Obsługi Mieszkańców (Referat Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Torunia) pod nr tel. 56 611 88 54 lub 611 88 70, adres e-mail: wom@um.torun.pl.