15-17 maja 2024 r. w Toruniu przebywa z wizytą studyjną grupa przedstawicieli MSiT, POT oraz miast i miejsc w Polsce noszących miano Polskich Marek Turystycznych. Goście zwiedzają miasto i rozmawiają o najlepszych sposobach na zarzadzanie i promowanie destynacji turystycznych.
W 2019 r. Toruń dołączył do grona miast i miejsc wyróżnionych tytułem Polskiej Marki Turystycznej, przyznawanym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną najważniejszym destynacjom turystycznym w Polsce. Celem projektu jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów i szlaków turystycznych – marek turystycznych, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane poprzez pakiet produktów turystycznych tworzących jedną, spójną całość. Projekt pn. "Polskie Marki Turystyczne" został wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
W pierwszej edycji projektu wraz z Toruniem miano Polskiej Marki Turystycznej otrzymały: Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów (Kazimierz Dolny i okolice), Lublin i Śląsk Cieszyński. W kolejnych latach (2022 i 2023) do prestiżowego grona dołączyli: Poznań, Łódź, ENOTarnowskie, Jura Krakowsko-Częstochowska, Sopot, Roztocze i Kraina Górnej Odry.
Wszyscy laureaci otrzymują dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku. Toruń w minionych 5 latach skorzystał m.in. ze szkoleń dotyczących promocji i zarządzania marką, współorganizował wizyty studyjne dla dziennikarzy i touroperatorów oraz akcje promocyjne o zasięgu międzynarodowym i ogólnopolskim, uczestniczył też w projektach badawczych m.in. Mistery Client i badaniach ruchu turystycznego. Promował się także w mediach społecznościowych i na stronach internetowych projektu. Posiadanie tytułu "Polska Marka Turystyczna" umożliwia również uzyskanie dodatkowych punktów w trakcie oceny projektów składanych do MSiT, co w 2023 r. zaprocentowało uzyskaniem przez Lokalną Organizację Turystyczną Toruń wsparcia w wysokości 250 tys. zł na realizację projektu pn. Toruński Piernikowy Szlak Kulinarny.
Obecne spotkanie przedstawicieli Polskich Marek Turystycznych w Toruniu jest pierwszym w historii projektu, mającym na celu wymianę dobrych praktyk z zakresu promocji turystycznej, inicjację wspólnych projektów oraz podsumowania dotychczasowej współpracy. 17 maja zaplanowano m.in. szkolenie z zakresu komunikacji marketingowej, kształtowania percepcji marki i korzystania z nowoczesnych technik promocyjnych pod kierunkiem dr hab. Barbary Mróz-Gorgoń, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Oprócz spotkań roboczych w programie wizyty uczestników znalazło się zwiedzanie z przewodnikiem miasta i najważniejszych atrakcji turystycznych Torunia. W środę mieli okazję zobaczyć zrewitalizowany Bulwar Filadelfijski, wysłuchać prelekcji o tradycjach flisackich i skorzystać z rejsu łodziami po rzece.
W spotkaniu uczestniczą m.in.:
Rejs po Wiśle, fot. Wojtek Szabelski
Zwiedzanie Torunia, fot. Agnieszka Bielecka