Budowa nowej linii tramwajowej wkracza na kolejny etap. Prace prowadzone są m.in. w samym centrum Torunia – na pl. NOT. Dzieje się także na pozostałych odcinkach.
Prace na pl. NOT rozpoczęły się pod koniec ubiegłego tygodnia, od ułożenia tzw. „przewiązek” przez torowisko, które pozwoliły na skierowanie ruchu drogowego od strony Bydgoszczy i starego mostu drogowego na północną część skrzyżowania. Obecnie demontowane są tory tramwajowe, a niebawem rozpocznie się frezowanie nawierzchni drogowej. Następnie ruszy przebudowa uzbrojenia podziemnego. W efekcie powstanie nowy układ torowy z nowymi rozjazdami oraz nowy układ drogowy.
Warto przypomnieć, że z powodu prac zmieniła się organizacja ruchu drogowego i inaczej funkcjonuje komunikacja miejska.
>>> Kliknij, aby przejść do szczegółowej informacji dot. objazdów i rozkładów jazdy
Zmiany w organizacji ruchu drogowego w rejonie pl. NOT:
Objazd do Szosy Chełmińskiej kierowany jest ul. Bema oraz przez plac ToMiTo i ul. Grudziądzką, a objazd do al. Solidarności - al. św. Jana Pawła II i Wały gen. Sikorskiego.
Służby miejskie obserwują, jak rozkłada się ruch i w razie potrzeby wprowadzane będą korekty.
Na Szosie Chełmińskiej, na wysokości targowiska, trwa korytowanie i budowa odwodnienia. Na wysokości ul. Grunwaldzkiej przebudowywana jest sieć podziemna.
Dzieje się także na ul. Długiej. Od ronda Czadcy do ul. Mohna trwają rozbiórki nawierzchni i rusza przebudowa uzbrojenia podziemnego i układanie podbudowy pod torowisko oraz jezdnie.
Tu także wprowadzono zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej:
Z kolei na odcinku od ul. Mohna do Szosy Chełmińskiej trwa montaż szyn. Ten odcinek jest dostępny dla ruchu, ale należy się liczyć z chwilowymi utrudnieniami.
Na skrzyżowaniu ul. Polna/Ugory powstało tymczasowe rondo. Południowa jezdnia ul. Polnej jest wyłączona, a ruch został skierowany dwukierunkowo na jezdnię północną. Nie ma możliwości skrętu z tymczasowego ronda w ul. Traktorową. Sugerowany objazd do ul. Traktorowej - ulicami Polną oraz Forteczną.
W rejonie Traktorowej budowane jest odwodnienie i usuwane są kolizje energetyczne, a wzdłuż Polnej kotwione są szyny. Niebawem na skrzyżowaniu Polnej i Ugorów rozpocznie się układanie płyt prefabrykowanych pod przyszłe torowisko.
Wzdłuż ul. Watzenrodego prowadzone są roboty ziemne, a rejonie skrzyżowania Grasera/Strobanda wylewana jest górna płyta torowa.
Fot. MZK Sp. z o.o.