Ze względu na ryzyko zagrożenia koronawirusem urząd miasta i miejskie jednostki obsługują interesantów wyłącznie za pośrednictwem telefonu i poczty elektronicznej. W kilku komórkach urzędu, gdzie obsługa bezpośrednia interesantów jest wciąż możliwa wdrożono nadzwyczajne środki ostrożności.
Osobiście, po wcześniejszym umówieniu się na konkretną godzinę, można załatwić sprawę w: Wydziale Spraw Administracyjnych, Wydziale Księgowości (kasa przy ul. Grudziądzkiej), Urzędzie Stanu Cywilnego, Wydziale Komunikacji i w Miejskim Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Funkcjonują także dwa Punkty Informacyjne Urzędu Miasta Torunia (przy Wałach gen. Sikorskiego i przy ul. Grudziądzkiej).
- Dziękuję, że rozumieją Państwo, że możemy przyjmować mniej interesantów niż zazwyczaj. Jeszcze w poniedziałek wszystkie te komórki odwiedziło prawie 800 mieszkańców, we środę ta liczba spadła do 300 interesantów. Zachęcam do załatwiania spraw telefonicznie i internetowo, te łącza są ciągle dostępne i można z nich korzystać – przyznaje prezydent Michał Zaleski.
Najwięcej użytkowników odwiedza Wydział Komunikacji przy ul. Wały gen. Sikorskiego 25.
- Te ilości będą od jutra jeszcze bardziej ograniczone. Działa tam pięć stanowisk, przez cały dzień będą one mogły obsłużyć maksymalnie 120 osób. To zapewni bezpieczeństwo i interesantom i urzędnikom – dodaje prezydent.
Ponad 20 procent pracowników urzędu miasta korzysta w tej chwili z opieki, albo przebywa na zwolnieniach lekarskich.
Z pracy zdalnej korzysta ponad 20 osób.
fot. Małgorzata Litwin