Od 30 maja do 17 czerwca 2005 r. uczniowie III klas gimnazjów mają czas na złożenie podania do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej. Formularz podania drukują z internetu, wchodząc na swoje konto za pośrednictwem osobistego hasła i loginu.
Indywidualne konta uczniów zostały założone na stronie www.torun.edu.com.pl . Tam gimnazjaliści mogą wejść do systemu elektronicznego naboru, przygotowanego przez firmę Vulcan. Robią to za pomocą przydzielonego im przez szkołę indywidualnego hasła i loginu.
W systemie każdy uczeń ma swoje osobiste konto, zawierające dane dotyczące ubiegania się o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej. Tam również przegląda ofertę edukacyjną przygotowaną przez toruńskie szkoły średnie. Program prowadzi go krok po kroku - sam musi dokonać wyboru preferowanych szkół i klas oraz wypełnić zgodnie ze wskazówkami formularz aplikacyjny, który następnie złoży w wybranej szkole. Czas na to ma od 30 maja do 17 czerwca. Wskazując najbardziej interesujące go szkoły może wybrać maksymalnie trzy, a w ramach każdej dowolną ilość profilów. Podanie składa jednak tylko w jednej szkole – najbardziej przez siebie preferowanej. Ostatecznie system elektroniczny przydzieli go do tej ze wskazanych szkół, do której wystarczy uzyskana przez kandydata liczba punktów. Między 15 a 26 czerwca uczeń może jeszcze zmienić swoją decyzję o wyborze szkoły i ponownie złożyć dokumenty.
Do 22 czerwca 2005 r. do systemu zostaną wprowadzone wyniki końcowych egzaminów gimnazjalnych oraz punkty za dodatkowe osiągnięcia uwzględniane przy naborze.
Ogłoszenie list osób przyjętych do poszczególnych szkół nastąpi 29 czerwca o godz.12.00. Kandydat zostanie przyjęty do oddziału znajdującego się na najwyższej pozycji jego listy preferencji, do którego wystarczy łączna liczba uzyskanych przez niego punktów. Po zapoznaniu się z wynikami uczniowie muszą do 1 lipca 2005 r. potwierdzić wolę nauki w szkole, do której się dostali - składając w niej stosowne oświadczenie oraz dostarczając oryginały dokumentów.
Dla tych, którzy nie dostaną się do żadnej ze wskazanych szkół, 2 lipca zostanie ogłoszona lista wolnych miejsc w pozostałych szkołach gminnych. Do 5 lipca br. będzie czas na ponowne złożenie dokumentów w wybranej szkole, a 6 lipca - ogłoszenie wyników rekrutacji uzupełniającej.
Po raz pierwszy nabór do toruńskich szkół ponadgimnazjalnych przebiega w tak nowatorskiej formie. Do tej pory uczeń musiał osobiście składać dokumenty w kilku szkołach. Te zaś miały później problem z ustaleniem, do której z nich ostatecznie trafił kandydat - zwalniając miejsce w pozostałych. Nowa forma rekrutacji ma ułatwić szkołom i uczniom załatwianie wszystkich formalności. Zasady naboru elektronicznego objaśnia prezentacja multimedialna przygotowana przez Wydział Edukacji i Sportu, dostępna pod adresem: http://www.um.torun.pl/~weis/komunikaty.html