Toruń ma swoje logo - znak graficzny, który będzie wykorzystywany we wszystkich działaniach promocyjnych miasta.
Dominującymi elementami logo są kształty związane z toruńskim pejzażem. Trzy elementy mają kolor czerwony: zarys gotyckiego łuku, cień budynku z dachem dwuspadowym i zarys murów staromiejskich, natomiast dwa elementy są niebieskie - są to kwadraty odwołujące się do położenia Torunia nad Wisłą i historycznego znaczenia rzeki dla miasta.
Autorem toruńskiego logo jest Krzysztof Białowicz, asystent z Zakładu Plastyki Intermedialnej Wydziału Sztuk Pięknych UMK. Zaproponowane przez niego logo zostało wybrane w zamkniętym konkursie, przeprowadzonym wśród pracowników i studentów Zakładu Plastyki Intermedialnej Wydziału Sztuk Pięknych UMK. Jego uczestnicy złożyli 44 projekty logo miasta Torunia, z których po wstępnej selekcji przedstawiono do oceny jury 4 prace.
W składzie jury zasiedli: prezydent Torunia Michał Zaleski, prof. artysta plastyk Witold Chmielewski - kierownik Zakładu Plastyki Intermedialnej Wydziału Sztuk Pięknych UMK, prof. artysta grafik Edward Saliński z Zakładu Projektowania Graficznego WSP UMK oraz Andrzej Szmak - dyrektor Wydziału Promocji i Informacji Urzędu Miasta. Oprócz wyboru zwycięskiego logo jury przyznało trzy wyróżnienia dla prac Izabelli Kędziory, Patrycji Ignaczak i Magdy Madejek.
Większość dużych polskich miast posiada swoje logo, m.in. Kraków, Gdynia, Poznań, Wrocław, Bydgoszcz. We wszystkich tych ośrodkach logo jest wykorzystywane oprócz oficjalnego herbu miasta. Logo nie jest bowiem znakiem graficznym, który zastępuje herb miejski. Tak będzie również w przypadku Torunia. Toruńskie logo będzie wykorzystywane do celów promocji miasta - w drukach plakatów, zaproszeń, broszur, wydawnictw promocyjnych i informacyjnych, na stronach internetowych, do ozdabiania gadżetów promocyjnych, na imprezach targowych, itp.
Logo dla Torunia zostało opracowane na zamówienie Wydziału Promocji i Informacji Urzędu Miasta Torunia.