W ramach programu „Mieszkanie dla absolwenta" Toruń przeznacza każdego roku pięć mieszkań dla najlepszych absolwentów toruńskich uczelni. Trwa nabór wniosków.
O mieszkanie ubiegać się może każdy absolwent poniżej 30. roku życia, który ukończył studia stacjonarne lub niestacjonarne drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na wydziałach lub w jednostkach organizacyjnych uczelni, zlokalizowanych na terenie Torunia. Są to mieszkania o wysokim standardzie, wyznaczone w nowo realizowanym budownictwie mieszkaniowym lub wyremontowane. Lokale rozproszone będą po całym Toruniu, wielkość zależy od potrzeb potencjalnego najemcy.
Wniosek o „Mieszkanie dla absolwenta" złożyć może toruński absolwent, który:
Kiedy i gdzie składać wniosek?
Wnioski należy składać najpóźniej do 31 lipca w Urzędzie Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8 lub w wybranym Punkcie Informacyjnym Urzędu przy: ul. Grudziądzkiej 126b, ul. Poznańskiej 52. Punkty Informacyjne UMT czynne są codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00. Weryfikacji formalnej wniosków dokonuje Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMT z siedzibą przy ul. Grudziądzkiej 126b w terminie do 31 sierpnia każdego roku. Druk wniosku wraz z oświadczeniem absolwenta do pobrania w załączniku.
Kto ocenia wnioski?
Wnioski, które przeszły pozytywnie weryfikację formalną, podlegają ocenie merytorycznej przez Komisję do spraw Realizacji Programu Absolwent, powołaną zarządzeniem Prezydenta Miasta Torunia. Komisja składa się z 7 członków, w tym z trzech przedstawicieli Prezydenta Miasta Torunia; jednego przedstawiciela Rady Miasta Torunia, wskazanego przez Radę odrębną uchwałą; z trzech przedstawicieli pracowników naukowych uczelni wyższych Torunia desygnowanych – na pisemny wniosek Prezydenta Miasta Torunia - przez Rektorów. Zatwierdzona lista kandydatów stanowi podstawę do zawarcia przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej umowy najmu lokalu mieszkalnego z absolwentem.
Na jak długo zawierana jest umowa?
Umowa najmu w ramach programu "Mieszkanie dla absolwenta" zawierana jest na 5 lat, jednak nie dłużej niż na czas trwania zatrudnienia na warunkach umowy o pracę. Ponadto Absolwent po upływie każdego roku od dnia zawarcia umowy najmu składa zaświadczenie o zatrudnieniu. Po zakończeniu umowy najmu zawartej na czas określony, która trwała co najmniej 5 lat, na wniosek absolwenta i po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Mieszkaniowej i właściwej komisji Rady Miasta Torunia, można zawrzeć z absolwentem umowę najmu na czas nieoznaczony.
Do pobrania:
Szczegółowe zapisy zawiera uchwała RMT 520/2020 z dnia 19.11.2020 r. w sprawie "Zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miasta Toruń" (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego z 2020 r. poz. 5681).
Fot. Wojtek Szabelski