Aby uzyskać zezwolenie (jednorazowe lub długoterminowe) na wjazd w strefę zakazu na starówce, należy złożyć wniosek do zarządcy dróg, czyli do Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu.
Wniosek musi być odpowiednio umotywowany i udokumentowany - przede wszystkim należy podać cel, który uzasadni powód złożenia wniosku. Warto pamiętać, że o zezwolenie na wjazd należy się ubiegać z odpowiednim wyprzedzeniem - zgodnie z przepisami MZD ma 14 dni na wydanie decyzji w tej sprawie.
Gdzie składać wnioski?
Wnioski należy składać w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg przy ul. Grudziądzkiej 159 w Toruniu od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 15:00. Wnioski można składać osobiście, pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
Do wniosku o wydanie zezwolenia długoterminowego należy załączyć dokumenty uzasadniające potrzebę i celowość wjazdu i postoju w miejscu wskazanym we wniosku. Dokumentami tymi mogą być między innymi:
W przypadku wnioskowania o zezwolenie długoterminowe należy również załączyć kopię dowodu rejestracyjnego pojazdu.
Jeżeli wniosek dotyczy pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony, do wniosku należy dołączyć oświadczenie, iż w przypadku uszkodzenia nawierzchni dróg oraz innych elementów pasa drogowego spowodowanych wjazdem lub postojem pojazdu, wnioskodawca pokryje koszty naprawy tych uszkodzeń.
W sytuacjach wyjątkowych i uzasadnionych możliwe jest wydanie zezwolenia na okaziciela.
Po wydaniu zezwolenia należy je odebrać w miejscu złożenia wniosku. Na prośbę wnioskodawcy, zawartą we wniosku, zezwolenie może być przesłane listem.
Pamiętaj!
Do pobrania:
Ważne strony internetowe: