Gmina Miasta Toruń ogłasza nabór uzupełniający wniosków o zakup sprzętu komputerowego wspomagającego proces edukacji dla dzieci z rodzin popegeerowskich.
Nabór uzupełniający prowadzoiny jest w związku z wystąpieniem oszczędności w projekcie grantowym pn.: „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”.
WARUNKI NABORU UZUPEŁNIAJĄCEGO:
1) dziecko powinno zamieszkiwać miejscowość lub gminę, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,
2) członek rodziny (krewny w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie / opiekun prawny) był zatrudniony niegdyś w zlikwidowanych państwowych przedsiębiorstwach gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR,
3) dziecko wskazane w niniejszym oświadczeniu nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia w roku 2020, 2021 i 2022, sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
1) w przypadku uczniów niepełnoletnich:
a) formularz zgłoszeniowy (wniosek) (wymóg obowiązkowy);
b) oświadczenie dla rodzica/opiekuna prawnego (wymóg obowiązkowy)
c) zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych oraz zasady przetwarzania danych osobowych w Programie Polska Cyfrowa 2014-2020 (POPC 2014-2020) (wymóg obowiązkowy)
2) w przypadku pełnoletniego ucznia szkoły średniej:
a) formularz zgłoszeniowy (wniosek) (wymóg obowiązkowy);
b) oświadczenie ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletniość (wymóg obowiązkowy);
c) zgoda na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych oraz zasady przetwarzania danych osobowych w Programie Polska Cyfrowa 2014-2020 (POPC 2014-2020) (wymóg obowiązkowy)
oraz wszyscy wnioskodawcy składają dodatkowo (wymóg obowiązkowy) – jako załączniki do wniosku - dokumenty potwierdzające:
1) fakt pokrewieństwa w linii prostej z pracownikiem byłego PPGR (weryfikacja na podstawie odpisu aktu stanu cywilnego np.: odpis aktu urodzenia, odpis aktu małżeństwa, odpis aktu zgonu itp.);
UWAGA! W celu wydania przez Urząd Stanu Cywilnego w Toruniu wyżej wskazanych dokumentów należy kontaktować się pod numer telefonu: 56 611 83 95. Na wnioskach o wydanie ww. dokumentów składanych korespondencyjnie lub do skrzynek podawczych należy umieścić dopisek - Granty PPGR;
2) fakt wykonywania pracy w PGR (weryfikacja na podstawie: zaświadczenia o zatrudnieniu w PPGR; świadectwa pracy z PPGR; legitymacji służbowej; odcinków list płac/wynagrodzeń byłych pracowników w PPGR; dyplomów; dokumentów pochodzących z ZUS/KRUS dot. świadczeń emerytalnych lub rentownych byłych pracowników PPGR; z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa; itp.);
3) potwierdzenie nieotrzymania na własność lub w drodze użyczenia, w latach 2020-2022, sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania tych rzeczy (weryfikacja na podstawie: zaświadczenie ze szkoły, w której uczy się dziecko; potwierdzenie zestawienia uczniów otrzymane ze szkoły informujące o nieotrzymaniu tego rodzaju wsparcia; potwierdzenie ze strony ARiMR; itp.).
UWAGA! Brak, któregoś z powyższych dokumentów skutkować będzie odrzuceniem wniosku z przyczyn formalnych! Nie ma możliwości uzupełnienia wniosków.
6. Gmina Miasta Toruń jest zobowiązana do weryfikacji uprawnienia do ubiegania się o wsparcie w ramach projektu.
7. Za złożenie fałszywych oświadczeń grozi odpowiedzialność karna.
8. W imieniu uczniów niepełnoletnich oświadczenie składa rodzic/opiekun prawny dziecka.
W przypadku uczniów pełnoletnich oświadczenie składają sami uczniowie.
9. Wnioski należy składać w zamkniętej kopercie z opisem „Granty PPGR”:
1) osobiście w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miasta Torunia (PIUM) – Centrum,
ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń (parter)
lub
2) za pośrednictwem Poczty (decyduje data wpływu do Urzędu)
w terminie do dnia 14 października 2022 r. do godz. 17.00.
10. Złożenie dokumentów nie jest jednoznaczne z udziałem w projekcie i otrzymaniem sprzętu. Powyższe będzie uzależnione od wyniku weryfikacji złożonych dokumentów i kolejności przyjętych kompletnych wniosków.
11. W przypadku pytań, nr tel. do kontaktu: 56 611 85 55.
Konkurs Grantowy Cyfrowa Gmina -Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR” – Oś V. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia – REACT-EU – Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020