Toruń przystąpił do ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony", organizowanej przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego.
Jest to pierwsze wspólne przedsięwzięcie przemysłu piwowarskiego i sektora zdrowia publicznego.
Kampania ma na celu zmniejszenie rozmiarów sprzedaży alkoholu nieletnim oraz zmianę postaw sprzedawców i świadków sprzedaży. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że sprzedaż alkoholu nieletnim to wciąż zjawisko częste. Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jest to przestępstwo, za które grozi m.in. kara grzywny czy utrata zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Adresatami kampanii są m.in.: sprzedawcy i właściciele sklepów oraz restauracji, pubów i kawiarni. Kampania ma przypomnieć sprzedawcom o obowiązku sprawdzania wieku kupującego alkohol, jeśli jego wygląd sugeruje, że może być to osoba niepełnoletnia. Uprawnienia takie daje sprzedawcy ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Odbiorcami kampanii są również świadkowie sprzedaży. Organizatorom kampanii zależy, aby dorośli reagowali, gdy widzą nastolatków, którym sprzedawany jest alkohol.
Na użytek kampanii przygotowano: spoty telewizyjne, plakaty, ulotki edukacyjne dla sprzedawców oraz billboardy. Do końca lipca przedstawiciele handlowi browarów oraz hurtownicy dotrą z materiałami kampanijnymi do 80 tys. punktów sprzedaży alkoholu na terenie całego kraju. Kampania trwać będzie przez całe wakacje.
W przekazach i materiałach kampanijnych pojawią się komunikaty:
- „Sprzedaż alkoholu nieletnim to przestępstwo