Ukazał się pierwszy numer kwartalnika "Welcome to Toruń", który będzie promować miasto m.in. na międzynarodowych targach turystycznych. Pismo pokazuje zalety Torunia nie tylko jako turystycznej i kulturalnej perły, ale także jako dobrego miejsca do robienia biznesu.
"Welcome to Toruń" ukazuje się z inicjatywy Wydziału Sportu i Turystyki. Nakład pierwszego numeru to 10 tysięcy egzemplarzy. Dystrybucja kwartalnika odbywać się będzie w wielu miejscach na świecie, wliczając w to międzynarodowe targi turystyczne, m. in. na MIPIM Cannes, ITB w Berlinie, WTM w Londynie, BioFach w Norymberdze, czy TourSalon w Poznaniu. Planowane jest także wydanie wersji chińskojęzycznej - na EXPO w Szanghaju. Ponadto "Welcome to Toruń" znajdzie się w izbach gospodarczych, hotelach, restauracjach.
12-stronnicowe wydawnictwo ukaże się w czterech edycjach, w łącznym nakładzie 40 tys. egzemplarzy. Roczny koszt przedsięwzięcia, 50 tys. zł, powinien się w znacznej mierze zwrócić dzięki reklamodawcom.
Wydawcą tytułu jest wydawnictwo Bessa, istniejące na rynku już od 20 lat. Z jego usług korzystają również inne samorządy (m. in. Poznań, Warszawa, Kraków). Dotychczas Wydział Sportu i Turystyki okazjonalnie kupował powierzchnię reklamową na łamach kilku tytułów tego wydawnictwa, promując choćby XIV Światowe Igrzyska Polonijne Toruń 2009, czy udział naszego miasta w międzynarodowych targach turystycznych Tour Salon 2008 w Poznaniu oraz WTM London 2009, a także Toruń jako Lidera Polskiej Ekologii 2008.
Nasze miasto zaprezentowało się też w specjalnym wydaniu włoskiej edycji ukazującym najpiękniejsze zakątki Polski.