Gdy pozwoli pogoda, ruszy modernizacja ostatniego odcinka Szosy Lubickiej: od Strugi Toruńskiej do węzła Lubicz. 8 stycznia 2010 r. w Urzędzie Miasta Torunia została podpisana umowa pomiędzy MZD a firmą EUROVIA POLSKA SA, liderem konsorcjum, które wykona inwestycję.
Ze strony MZD umowę podpisał dyrektor Andrzej Glonek,
Eurovię reprezentował wiceprezes Piotr Horst.
Rozbudowa trasy wylotowej z miasta w kierunku wschodnim - odcinek drogi od granicy Torunia wraz z włączeniem drogi do autostrady A-1 - będzie realizowana na mocy porozumienia zawartego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z Prezydentem Miasta Torunia. Miasto zobowiązało się w tym porozumieniu, że mimo braku unijnego dofinansowania podejmie inwestycję, umożliwiającą Toruniowi sprawne i bezpieczne połączenie z powstającą autostradą A-1. Porozumienie zostało podpisane 1 kwietnia 2009 r. w obecności ministra Cezarego Grabaczyka. Chociaż w budżecie gminy zostały przewidziane pieniądze na ten cel, MZD nadal intensywnie zabiega o pozyskanie funduszy europejskich na tę inwestycję.
Budowa ostatniego odcinka Szosy Lubickiej do granic miasta to kontynuacja prac modernizacyjnych, jakie były prowadzone na Szosie Lubickiej w latach 1999-2006. Jedna z najważniejszych dróg wylotowych z miasta zyska w pełni nowoczesne parametry, co jest ważne nie tylko z punktu widzenia kierowców wyjeżdżających lub wjeżdżających do miasta, ale także mieszkańców okolicznych osiedli mieszkaniowych. Rozbudowa drogi pozwoli również udostępnić i ożywić znajdujące się w tym rejonie tereny inwestycyjne, przede wszystkim tzw. Abisynię.
Wybudowana zostanie przede wszystkim nawierzchnia Szosy Lubickiej w układzie dwóch jezdni 3-pasowych wraz z pasami włączania i wyłączania o długości ok. 1 km. Do jej wykonania niezbędne będzie wybudowanie dwóch wiaduktów nad istniejącą linią kolejową, każdy o długości 64 m i szerokości odpowiednio 17 i 13 metrów oraz przepustów o łącznej długości 57 m dla obu jezdni Szosy Lubickiej, pod którymi płynie Struga Toruńska. Oprócz jezdni głównej powstanie także ok. 1,3 km jezdni dojazdowych, w tym do osiedla Bielawy, oraz w kierunku Lubicza i Jedwabna. Podczas realizacji zadania zostaną też wykonane roboty towarzyszące, związane m.in. z likwidacją powstałych kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.
Prace będą prowadzone w cyklu 2-letnim i zgodnie z terminem mają się zakończyć 30 listopada 2011 r. Koszt to 32 mln 594 tys. zł. Na czas robót zostaną wytyczone objazdy, choć wykonawca zapewnia, że strategiczne dla ruchu fragmenty Lubickiej w tym rejonie będą wyłączane z ruchu jak najpóźniej.
Zgodnie z przepisami miasto wyłoniło też firmę, które zajmie się zarządzaniem budową i nadzorem inwestorskim nad realizowanymi robotami. Będzie to DRO-KONSULT z siedzibą w Warszawie - ta sama firma, która nadzoruje trwającą przebudowę Szosy Chełmińskiej na odcinku od ul. Polnej do granic miasta. Za nadzór nad rozbudową Szosy Lubicką otrzyma 988 tys. zł.