Prezydent Miasta Torunia ogłasza nabór wniosków do przygotowywanego Planu Konsultacji Społecznych na 2026 r. Propozycje zagadnień mogą zgłosić Rady Okręgów, grupy mieszkańców oraz grupy organizacji pozarządowych w terminie od 1 do 24 października 2025 r.
Zgodnie z Uchwałą nr 1270/24 Rady Miasta Torunia z 8 lutego 2024 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych Plan Konsultacji Społecznych jest dokumentem przygotowywanym przez Prezydenta Miasta Torunia i przedstawianym Radzie Miasta Torunia w celu określenia listy planowanych zagadnień, które poddane mają być konsultacjom społecznym w kolejnym roku. Wskazane są w nim tematy, które dyskutowane będą jako ogólnomiejskie, lokalne lub branżowe, zapewniając mieszkańcom uczestnictwo w podejmowaniu decyzji wpływających na ich życie oraz polepszając współpracę władz miasta z mieszkańcami.
Wniosek o przeprowadzenie konsultacji społecznych może zgłosić:
1) Rada Okręgu,
2) grupa co najmniej 100 mieszkańców,
3) grupa co najmniej pięciu organizacji pozarządowych działających na terenie miasta.
Wnioski należy składać do Prezydenta Miasta Torunia:
1) Elektronicznie, wniosek wraz załącznikami można zeskanować, podpisać elektronicznie profilem zaufanym lub podpisem zaufanym i wysłać za pomocą usługi ePUAP na adres skrytki: /UMTorun/skrytka lub pocztą elektroniczną na adres: bdim@um.torun.pl.
Jeśli nie dysponujecie Państwo profilem zaufanym lub podpisem zaufanym najprościej można go uzyskać poprzez rządową usługę Profilu Zaufanego.
2) Pocztą tradycyjną, wniosek wraz z kompletem podpisanych dokumentów przesłać można na adres: Prezydent Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.
3) Osobiście, wniosek wraz z kompletem podpisanych dokumentów można przynieść do wybranego Punktu Informacyjnego Urzędu Miasta, których lista i godziny pracy dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub do Biura Dialogu i Innowacji Miejskich (ul. Wały gen. Sikorskiego 10, III piętro).
Termin składania wniosków upływa 24 października 2025 r. Dla wniosków nadawanych elektronicznie o zachowaniu terminu decyduje data wysłania dokumentów, zaś dla wniosków nadawanych pocztą tradycyjną – data stempla pocztowego.
Poniżej załączone wzór wniosku o przeprowadzenie konsultacji społecznych wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych oraz wzór listy osób popierających inicjatywę rozpoczęcia konsultacji społecznych w Toruniu wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych określone zostały w Uchwale nr 1270/24 Rady Miasta Torunia.
Procedura naboru wniosków do Planu Konsultacji Społecznych oraz sposób przygotowania przez Prezydenta Miasta Torunia projektu Planu opisane są w rozdziale 5. Uchwały nr 1270/24 Rady Miasta Torunia z dn. 8 lutego 2024 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. 2024, poz. 1083)
Wszelkich informacji dla osób i organizacji pozarządowych zainteresowanych zgłoszeniem propozycji do Planu Konsultacji Społecznych na 2026 r. udzieli Państwu zespół Biura Dialogu i Innowacji Miejskich Urzędu Miasta Torunia, bdim@um.torun.pl.
Do pobrania: