To już szósta edycja budżetu partycypacyjnego w Toruniu! Na rok 2019 torunianie rozdzielą w tej procedurze 7,07 mln zł.

Wskazana wyżej kwota dzieli się na dwie części:

  • pulę ogólnomiejską (30% całości), która wyniesie 2,121 mln zł
  • pulę lokalną (70% całości), w której znajduje się 4,949 mln zł, i która jest dzielona na trzynaście części - na poszczególne okręgi - jednostki pomocnicze gminy

    >>> Pobierz TABELKĘ Z KWOTAMI dla poszczególnych okręgów

Obok pieniędzy, w tym kwot przypadających na poszczególne okręgi, bardzo ważne są terminy działań podejmowanych w ramach procedury budżetu partycypacyjnego.

Jakie są terminy?

Pierwszy ważny termin to 5 marca 2018 - od tego dnia można składać propozycje projektów na rok 2019. Termin składania wniosków wyznaczono na 31 marca, przy czym ze względu na okres świąteczny projekty będą przyjmowane do 3 kwietnia.

Następnie w kwietniu i w maju wnioski będą sprawdzane pod kątem zgodności z wymaganiami regulaminu. Podczas tej weryfikacji badana jest także zgodność propozycji z prawem, własność terenów, na których ma być proponowane działanie, racjonalność wydatku, zgodność z obowiązującymi w mieście programami i planami wieloletnimi, zgodność z planami zagospodarowania przestrzennego.

Warto wiedzieć!
W tym roku torunianie będą mieli większe niż dotychczas możliwości udziału w procesie sprawdzania i opiniowania wniosków zgłoszonych do budżetu partycypacyjnego. Więcej na ten temat w sekcji Co nowego na etapie weryfikacji?

  

Po zakończeniu sprawdzenia, do 5 czerwca 2018, ogłoszone będą listy projektów, które pozytywnie przeszły proces weryfikacji i zostaną poddane pod głosowanie, a także tych wniosków, które nie spełniły wymogów i muszą zostać odrzucone.

Głosowanie zostanie przeprowadzone w okresie od 16 do 25 czerwca 2018 r., a wyniki będą ogłoszone najpóźniej do 25 lipca.


Zestawienie terminów

Terminarz budżetu partycypacyjnego na rok 2019

UWAGA!
Dzień 30 marca 2018 r. będzie dla Urzędu Miasta Torunia dniem wolnym od pracy.
W związku z tym, oraz ze względu na okres świąteczny,
wnioski będą przyjmowane do dnia 3 kwietnia 2018 r.


Co nowego na etapie weryfikacji?

W tym roku torunianie będą mieli większe niż dotychczas możliwości udziału w procesie sprawdzania i opiniowania wniosków zgłoszonych do budżetu partycypacyjnego. Wprowadzone zostały dodatkowe terminy działań związanych z weryfikacją wniosków:

  • do 16 kwietnia 2018 r. - na miejskiej stronie internetowej zostaną opublikowane skany wszystkich złożonych projektów - tak, by każdy torunianin mógł się z nimi zapoznać na jak najwcześniejszym etapie procedury

  • do 30 kwietnia 2018 r. - każdy mieszkaniec będzie mógł złożyć do prezydenta swoją opinię lub uwagi do dowolnego projektu - złożone w tym czasie opinie i uwagi będą rozpatrywane w ramach prowadzonej weryfikacji wniosków

  • do 21 maja 2018 r. - zostaną podane do wiadomości publicznej wstępne wyniki weryfikacji wniosków

  • do 28 maja 2018 r. - mieszkańcy będą mogli składać odwołania lub uwagi do opublikowanych wstępnych wyników weryfikacji

  • do 5 czerwca 2018 r. - zostaną ogłoszone wyniki weryfikacji po rozpatrzeniu odwołań i uwag

Do pobrania:


Planuszesz złożyć swój projekt?

>>> czytaj więcej  na temat składania wniosków