Nabór do Planu Konsultacji społecznych na 2026 r.
Prezydent Miasta Torunia ogłasza nabór wniosków do przygotowywanego Planu Konsultacji Społecznych na 2026 r. Propozycje zagadnień mogą zgłosić Rady Okręgów, grupy mieszkańców oraz grupy organizacji pozarządowych w terminie od 1 do 24 października 2025 r.
Zgodnie z Uchwałą nr 1270/24 Rady Miasta Torunia z 8 lutego 2024 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych Plan Konsultacji Społecznych jest dokumentem przygotowywanym przez Prezydenta Miasta Torunia i przedstawianym Radzie Miasta Torunia w celu określenia listy planowanych zagadnień, które poddane mają być konsultacjom społecznym w kolejnym roku. Wskazane są w nim tematy, które dyskutowane będą jako ogólnomiejskie, lokalne lub branżowe, zapewniając mieszkańcom uczestnictwo w podejmowaniu decyzji wpływających na ich życie oraz polepszając współpracę władz miasta z mieszkańcami.
Wniosek o przeprowadzenie konsultacji społecznych może zgłosić:
1) Rada Okręgu,
2) grupa co najmniej 100 mieszkańców,
3) grupa co najmniej pięciu organizacji pozarządowych działających na terenie miasta.
Wnioski należy składać do Prezydenta Miasta Torunia:
1) Elektronicznie, wniosek wraz załącznikami można zeskanować, podpisać elektronicznie profilem zaufanym lub podpisem zaufanym i wysłać za pomocą usługi ePUAP na adres skrytki: /UMTorun/skrytka lub pocztą elektroniczną na adres: bdim@um.torun.pl.
Jeśli nie dysponujecie Państwo profilem zaufanym lub podpisem zaufanym najprościej można go uzyskać poprzez rządową usługę Profilu Zaufanego.
2) Pocztą tradycyjną, wniosek wraz z kompletem podpisanych dokumentów przesłać można na adres: Prezydent Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.
3) Osobiście, wniosek wraz z kompletem podpisanych dokumentów można przynieść do wybranego Punktu Informacyjnego Urzędu Miasta, których lista i godziny pracy dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub do Biura Dialogu i Innowacji Miejskich (ul. Wały gen. Sikorskiego 10, III piętro).
Termin składania wniosków upływa 24 października 2025 r. Dla wniosków nadawanych elektronicznie o zachowaniu terminu decyduje data wysłania dokumentów, zaś dla wniosków nadawanych pocztą tradycyjną – data stempla pocztowego.
Poniżej załączone wzór wniosku o przeprowadzenie konsultacji społecznych wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych oraz wzór listy osób popierających inicjatywę rozpoczęcia konsultacji społecznych w Toruniu wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych określone zostały w Uchwale nr 1270/24 Rady Miasta Torunia.
Procedura naboru wniosków do Planu Konsultacji Społecznych oraz sposób przygotowania przez Prezydenta Miasta Torunia projektu Planu opisane są w rozdziale 5. Uchwały nr 1270/24 Rady Miasta Torunia z dn. 8 lutego 2024 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. 2024, poz. 1083)
Wszelkich informacji dla osób i organizacji pozarządowych zainteresowanych zgłoszeniem propozycji do Planu Konsultacji Społecznych na 2026 r. udzieli Państwu zespół Biura Dialogu i Innowacji Miejskich Urzędu Miasta Torunia, bdim@um.torun.pl.
Do pobrania: