Tytuł projektu:
Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0
Program Operacyjny:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
Oś Priorytetowa 2 „Cyfrowy region”
Działanie 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”
Realizator:
Liderem projektu jest Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w partnerstwie z jednostkami samorządu terytorialnego.
Projekt jest realizowany w trzech modułach:
• moduł powiatowy – 19 powiatów,
• moduł miast prezydenckich – 4 miasta,
• moduł regionalny - województwo oraz wszystkie jednostki samorządu terytorialnego biorące udział w projekcie, łącznie 135 jednostek.
Dane finansowe:
Lider oraz partnerzy:
Koszt całkowity: 134 613 779,42 zł
Koszty kwalifikowalne: 134 613 779,42
Kwota dofinansowania: 109 054 999,99 zł
Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Gmina Miasta Toruń:
Koszt całkowity: 3 593 957,53 zł
Koszty kwalifikowalne: 3 593 957,53 zł
Kwota dofinansowania: 3 054 863,84 zł
Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Termin realizacji:
1.01.2016 r. – 31.12.2023 r.
Data podjęcia decyzji o dofinansowaniu:
W dniu 12 grudnia 2017 r. została podjęta uchwała nr 50/2279/17 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego w sprawie przyznania dofinansowania na realizację projektu własnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata 2014-2020 pn. „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0”.
Opis projektu:
Cele projektu:
• Rozbudowa wdrożonych systemów informatycznych: e-Administracji i Systemu Informacji Przestrzennej oraz geoportalu, które powstały w ramach projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza - usługi w zakresie e-Administracji i Informacji Przestrzennej” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013, Działanie 4.2 „Rozwój usług i aplikacji dla ludności”.
• Cyfryzacja mapy zasadniczej do postaci bazodanowej.
Moduł regionalny - obejmował Województwo Kujawsko-Pomorskie oraz wszystkich partnerów.
Zakres modułu:
1. Rozbudowa Geoportalu, która polegała na stworzeniu:
- możliwości zakładania konta użytkownika, które pozwoli na tworzenie własnych kompozycji map i analiz oraz zapewni dostęp do narzędzi edycyjnych dla użytkownika Geoportalu,
- aplikacji umożliwiającej komunikację z urzędami poprzez Geoportal,
- aplikacji przypisanych do konkretnych jednostek bazujących na spersonalizowanych geoportalach do komunikacji dwustronnej z obywatelem,
- aplikacji mobilnych do rejestrowania obiektów w terenie np. ewidencja sieci wodociągowej,
- aplikacji do prowadzenia konsultacji i uzgodnień w zakresie Planów zagospodarowania przestrzennego województwa,
- możliwości generowania spersonalizowanych geoportali lokalnych na podstawie geoportalu województwa.
2. Integracja Systemu Informacji Przestrzenni (SIP) z Elektronicznym Obiegiem Dokumentów (EOD).
3. Stworzenie i wdrożenie aplikacji dziedzinowych i usług powiązanych z systemami dziedzinowymi,
4. Wytworzenie nowych formularzy dla usług e-Urzędu.
5. Rozbudowa rejestrów w Systemie Informacji Przestrzennej oraz zasilenie rejestrów danymi.
6. Integracja SIP/EOD z systemami dziedzinowymi.
7. Wdrożenie EOD, BIP, Portalu Regionalnego, szkolenia dla jednostek nowych i podległych Partnerów Infostrady.
8. Dostawa i uruchomienie archiwum zakładowego w systemie EOD.
9. Wykonanie Ewidencji urządzeń wodnych dla Kujawsko-Pomorskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych we Włocławku.
10. Dostawa i uruchomienie systemu CRM dla partnerów innych niż w module dla miast prezydenckich.
11. Dostawa i uruchomienie Platformy Miejskiej dla partnerów innych niż w module dla miast prezydenckich.
12. Rozbudowa Portali Regionalnych (portal.mojregion.info oraz rbip.mojregion.info).
13. Zwiększenie bezpieczeństwa istniejących e-Usług.
14. Wdrożenie mechanizmów udostępniania otwartych zasobów danych ze źródeł publicznych OPEN DATA – API.
Moduł miast prezydenckich - obejmował cztery miasta na prawach powiatu (Toruń, Bydgoszcz, Włocławek, Grudziądz).
Zakres modułu:
1. Platforma Miejska, która będzie punktem komunikacji mieszkańca ze wszystkimi usługami oferowanymi w sposób elektroniczny przez miasto/gminę. Celem uruchomienia platformy było dążenie do integracji wszystkich systemów miejskich, tak aby obywatel miał jeden punkt kontaktu we wszystkich dotyczących go sprawach.
2. Centrum Komunikacji z Mieszkańcami, w tym Platforma konsultacji społecznych/budżet obywatelski. System pozwoli na zgłaszanie propozycji w zakresie potrzeb i inwestycji przez mieszkańców, konsultowanie z mieszkańcami i zbieranie opinii na temat przedsięwzięć planowanych przez miasto, konstruowanie budżetu partycypacyjnego.
3. Baza zarządzania budynkami.
Moduł powiatowy – obejmował wszystkie starostwa powiatowe z terenu województwa kujawsko-pomorskiego.
Zakres modułu:
Obejmował cyfryzację mapy zasadniczej do postaci bazodanowej, Zadanie to wykonane zostało poprzez wykorzystanie znajdujących się w ODGiKach (Ośrodkach Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej) materiałów (operatów pomiarowych), a następnie na podstawie tych pozyskanych danych zostaną stworzone nowe e-usługi dla obywatela, które udostępnione zostaną za pośrednictwem regionalnego Geoportalu.
Rezultaty realizacji projektu:
• uzyskanie rzetelnej i aktualnej informacji o obiektach znajdujących się w terenie, bez potrzeby kontaktu z urzędem, czy występowania do urzędu o udzielenie takiej informacji;
• łatwość dostępu do informacji z dowolnego miejsca na świecie przez 24 godziny na dobę;
• szybkość dostępu do informacji;
• zdalne załatwianie spraw oraz kontrola postępu załatwianej sprawy;
• dostęp do portalu, który zapewni przeglądanie mapy;
• dostęp do ewidencji gruntów i budynków, planów zagospodarowania przestrzennego, przeglądanie map ze zdjęć lotniczych, wyszukiwanie działek ewidencyjnych, a także ustalanie stanu własności gruntu oraz granic i numerów działek;
• narzędzie do analiz np. pomiarów odległości, obliczania powierzchni generowania raportów i zestawień pozwalających na szybkie uzyskanie przetworzonej informacji wynikającej z relacji przestrzennych;
• nieodpłatny dostęp do wybranych zasobów publicznych poprzez e-formularze;
• zmiana narzędzia pracy dedykowanego dla prowadzenia rejestrów i ewidencji skutkujące zwiększeniem wydajności, skróceniem czasu na przygotowanie dokumentów dla mieszkańców wymagających informacji pochodzących z różnych rejestrów i z różnych szczebli administracji;
• optymalizacja czasu procedur poprzez skrócenie czasu dostępu do informacji zarówno wewnątrz urzędu jak i pomiędzy jednostkami.
Dane kontaktowe realizatora:
Biuro Projektów Informatycznych Urzędu Miasta Torunia
ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń
bpi@um.torun.pl
Projekt zakończony pod względem rzeczowym.
Metryczka projektu