Tytuł projektu:
Algorytm na życie. Równe szanse, lepsza przyszłość
Program Operacyjny:
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Oś Priorytetowa IV „Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa”
Działanie 4.2 „Programy mobilności ponadnarodowej”
Akcja 1 „Mobilność kadry edukacji szkolnej”
Realizator:
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Komisji Edukacji Narodowej w Toruniu
Dane finansowe:
Koszt całkowity: 123 428,10 zł
Kwota dofinansowania: 123 428,10 zł
Źródło finansowania: Europejski Fundusz Społeczny, Budżet Państwa
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
20.09.2018 r.
Termin realizacji:
31.12.2018 r.- 30.05.2020 r.
Opis projektu:
Projekt dotyczył promowania różnorodności językowej i świadomości międzykulturowej oraz rozwoju współpracy międzynarodowej kadry pedagogicznej szkoły. W ramach projektu 10 nauczycieli, w tym dyrektor i wicedyrektorzy uczestniczyli w programach mobilności ponadnarodowej (kursy językowe, metodyczne i specjalistyczne) w Irlandii, Włoszech, Hiszpanii oraz na Malcie.
Cele:
- podniesienie umiejętności językowych kadry edukacyjnej szkoły z różnych zespołów przedmiotowych o jeden poziom wg. skali ESKJ (osiągając poziom co najmniej B1);
- wzbogacenie metodologii pracy nauczycieli – zdobycie nowych kompetencji dydaktycznych, poznanie multimedialnych narzędzi wykorzystywanych do pracy i komunikacji międzynarodowej np. eTwinning, Kahoot, Europass Mobility, TwinSpace;
- nawiązywanie nowych kontaktów z zagranicznymi szkołami, poznanie nowych kultur, tradycji, wzmocnienie poczucia europejskiego obywatelstwa;
- aktywizacja uczniów z niepełnosprawnościami;
- stosowanie narzędzi IT oraz najnowszej metodologii w nauczaniu języków obcych;
- propagowanie umiejętności kodowania i programowania wśród uczniów;
- wzrost umiejętności komunikacyjnych wśród nauczycieli i uczniów;
- uzyskanie wyższych wyników uczniów na egzaminie zewnętrznym;
- promowanie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.
Zrealizowane działania:
- wprowadzenie metody CLIL do programu nauczania (wdrożenie anglojęzycznej terminologii na lekcjach przez 3 nauczycieli oraz wprowadzenie metody CLIL w program nauczania matematyki);
- zorganizowanie wydarzeń kulturowych promujących otwartość międzynarodową, tolerancję oraz poszanowanie różnorodności;
- wdrożenie autorskich programów nauczania integrujących uczniów zdrowych i niepełnosprawnych;
- przeprowadzenie kursów metodycznych dla 2 nauczycieli języka angielskiego (mobilność do Włoch), kurs ogólny języka hiszpańskiego (1 nauczyciel, mobilność do Hiszpanii) oraz ogólne kursy języka angielskiego dla 7 nauczycieli (mobilność do Irlandii i na Maltę).
Osiągnięte rezultaty:
- zwiększenie umiejętności językowych kadry pedagogicznej, przekładający się na wzrost poziomu językowego wśród uczniów;
- zwiększenie wiedzy w zakresie wykorzystywania nowych technologii cyfrowych przez nauczycieli oraz wprowadzanie do lekcji dostępnych, bezpłatnych aplikacji online np.: Kahoot, Survey Monkey, które uatrakcyjnią uczniom prowadzone zajęcia;
- nawiązywanie współpracy zagranicznej przez większą ilość nauczycieli, w tym poprzez wykorzystanie platformy eTwinning;
- wdrożenie autorskich programów nauczania;
- opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznej „Matematyka dla każdego – zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z klasy piątej integracyjnej (innowacja programowo-metodyczna);
- umiędzynarodowienie szkoły i rozwój umiejętności nowoczesnego zarządzania placówką edukacyjną.
Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.
Metryczka projektu