Już po raz czwarty rusza akcja „Toruń za pół ceny”. Z połowę tańszych ofert hoteli, restauracji, kawiarni i innych toruńskich placówek będzie można korzystać przez trzy dni, od 19 do 21 kwietnia 2013 roku.
- Dotychczasowe trzy edycje akcji „Toruń za pół ceny” pokazały, że jest to działanie cieszące się popularnością i akceptacją zarówno osób przyjeżdżających do Torunia, jak i samych mieszkańców. Dlatego od tego roku postanowiliśmy przeprowadzić dwie edycje akcji wiosenną i jesienną – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski. – W tym roku wiosenna edycja odbędzie się od 19 do 21 kwietnia. Weźmie w niej udział 130 podmiotów.
To nie przypadek, że w tym roku to właśnie kwiecień stał się miesiącem, w którym torunianie i goszczący w mieście turyści będą mogli cieszyć się cenami mniejszymi o 50%. Chcemy w ten sposób rozpocząć sezon turystyczny i pokazać, że Toruń to miejsce atrakcyjne i otwarte na turystów przez cały rok.
To jednak nie koniec niespodzianek. Kwietniowy „Toruń za pół ceny” jest jedynie pierwszą odsłoną akcji. W tym roku przedsięwzięcie planujemy zorganizować w dwóch edycjach: pierwszej-kwietniowej i drugiej - wrześniowej. Tak więc wrzesień, w którym dotychczas organizowana była akcja „Toruń za pół ceny”, pozostaje nadal na mapie kalendarium wydarzeń miasta.
Tegoroczna edycja organizowana przez Gminę Miasta Toruń i Radio Plus Toruń, odbędzie się w weekend od 19 do 21 kwietnia 2013. Obejmować będzie:
- hotele, hostele
- restauracje, kawiarnie
- instytucje kulturalne, sportowe, rozrywkowe, sklepy
- kluby
a także inne podmioty, które obniżą ceny poszczególnych produktów i usług o 50%. Oferty nie muszą obejmować całego asortymentu - istnieje możliwość stworzenia odrębnego menu bądź oferty. Warunkiem jest jednak obniżenie cen o 50%.
Miejsca biorące udział w akcji „Toruń za pół ceny” są umieszczone na stronach internetowych organizatorów (www.torun-za-pol-ceny.pl, www.radioplus.pl, facebook.pl/ Toruń za pół ceny) oraz stronach lokalnych portali toruńskich. Ponadto lokale, których dotyczy zniżka, zostaną oznaczone specjalnymi plakatami, co ułatwi turystom i mieszkańcom Torunia identyfikację poszczególnych podmiotów.
Akcja jest promowana nie tylko na terenie Torunia, ale także za pośrednictwem stacji radiowych sieci EUROZET w innych miastach takich jak: Inowrocław, Bydgoszcz, Trójmiasto, Warszawa, Olsztyn, Poznań, Łódź, Zielona Góra, Kraków, Gniezno, Gorzów Wielkopolski i Katowice. Organizatorzy nawiązali również współpracę z lokalnymi mediami, aby mieć pewność, że idea projektu dotrze do większości mieszkańców naszego województwa. Współpracy tej nie ograniczyli tylko do obszaru lokalnego. Informacje na temat akcji dotrą do wszystkich ośrodków medialnych w kraju.
Dodatkowo przeprowadzono wzmocnione działania promocyjne takie jak: kampanie w Gazecie METRO, zamieszczenie specjalnego cyklu ogłoszeń zapraszających na akcję w Dzienniku Bałtyckim (Trójmiasto). W Bydgoszczy, Inowrocławiu oraz Toruniu przeprowadzono intensywną kampanię ulotkową.
- Jest to akcja promowana bardzo szeroko w całej północnej Polsce. 11 kwietnia po ulicach Poznania, Trójmiasta, Olsztyna, Bydgoszczy i Łodzi poruszały się mobile prezentujące grafikę promującą wiosenną edycję tegorocznej akcji – powiedział dyrektor Biura Toruńskiego Centrum Miasta Andrzej Szmak. - Z grodu Kopernika w miniony weekend wyruszyli również nasi rodzimi halabardnicy, którzy promowali Toruń w wybranych miejscach Polski.
„Czy to w Gdyni, czy w Nairobi - straż toruńska obchód robi!” - tymi słowami toruńscy aktorzy, uzbrojeni w halabardy, pierniki i materiały promujące akcję zapraszali mieszkańców Gdańska, Sopotu, Gdyni i Poznania, Łodzi i Płocka do Grodu Kopernika.
Tradycyjnie w rabatowy weekend na Rynku Staromiejskim zorganizowany zostanie punkt informacyjny akcji, w którym każdy zainteresowany otrzyma informację na temat oferty uczestników akcji. Nie zabraknie również plenerowego studia Radia Plus Toruń, które nadawać będzie codziennie z samego centrum wydarzeń.
Za połowę ceny będzie można odwiedzić najpopularniejsze miejsca i skorzystać z atrakcji turystycznych, wybrać się na przejażdżkę zabytkowym tramwajem, jak również spróbować swych sił na ściance wspinaczkowej. Smakosze będą mieli możliwość posmakowania specjałów toruńskich restauratorów, a klubowicze bawić się na niezapomnianych imprezach. Najmłodsi zaś będą mogli hasać do woli w jednym z salonów zabaw.
Warto wspomnieć, że sukces poprzedniej edycji, na którą składała się liczba 116 obiektów biorących udział oraz ponad 30 tys. osób korzystających z promocji jest dowodem na to, że organizacja tego typu akcji cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Opinie wyrażone po zakończeniu wrześniowej edycji, wskazywały na fakt, że akcja przyniosła korzyści nie tylko klientom, ale również właścicielom, którzy włączyli się do akcji promocyjnej. Dzięki akcji „Toruń za pół ceny” wiele lokali miało okazję zaprezentować swoje usługi i produkty, zyskać nowych klientów oraz stworzyć pozytywny wizerunek marki.
Parterami medialnymi akcji są: Gazeta Wyborcza, TV Kablowa Toruń, www.kulturalnytorun.pl, www.orbitorun.pl.; opieka medialna nad akcją: TVP Bydgoszcz.
Partnerzy akcji: Lokalna Organizacja Turystyczna Toruń, Ośrodek Informacji Turystycznej oraz Centrum Handlowe Kometa.
Szczegółowe informacje o wydarzeniu oraz lista uczestników i ich oferty na stronie www.torun-za-pol-ceny.pl.
Organizatorzy: Gmina Miasta Toruń oraz Radio Plus Toruń.
Listy lokali biorących udział w akcji
>>>„Toruń za pół ceny” - lista restauracji – kawiarni
>>>„Toruń za pół ceny” - lista hoteli
>>> „Toruń za pół ceny” – lista klubów