Na budowie toruńskiego mostu drogowego spawają, mocują wieszaki, testują asfalt, budują chodniki i oświetlenie.
Roboty są prowadzone na prawym i lewym brzegu. - Do końca czerwca potrwa scalanie łuków z wezgłowiami. Spawaniem zajmuje się 40 osób, pracują na dwie zmiany - wyjaśnia Zbigniew Szubski, z-ca dyrektora kontraktu i kierownik robót z ramienia firmy Strabag.
Na łuku południowym wykonano zabiegi technologiczne polegające na dowieszeniu do konstrukcji elementów ważących około 60 ton. Było to konieczne, aby nadać łukowi właściwą geometrię. Teraz mocowane są wieszaki.
Na łuku północnym montowane są płyty pomostów, które docierają droga wodną z wytwórni stali w Płocku. - Ze względu na ograniczoną szerokość śluzy na stopniu wodnym we Włocławku, dostarczane elementy mają 10 metrów długości. Na budowie są scalane w 30-metrowe fragmenty. Podwieszamy je przy użyciu lin i siłowników hydraulicznych. W tej chwili rozpoczęliśmy montaż siódmego takiego elementu – wyjaśnia Zbigniew Szubski.
Na estakadzie Żółkiewskiego, od strony ZDZ, została ułożona warstwa wiążąca. Natomiast od strony Winnicy wykonana została podbudowa z kruszywa i ustawiono krawężniki. W czerwcu planowane jest układanie asfaltu lanego. Ten rodzaj nawierzchni zostanie zastosowany na wszystkich obiektach inżynierskich (estakady, tunel, wiadukt). Z tego tytułu ułożono tzw. odcinek doświadczalny. Obecnie jest on oceniany pod kątem zgodności rzeczywistego wykonania z przyjętymi założeniami teoretycznymi w dokumentacji technologicznej.
Prace trwają także przy wylocie tunelu
Na placu Daszyńskiego trwają roboty drogowe i montowane jest oświetlenie uliczne. Na ul. Wschodniej budowane są chodniki i zjazdy do posesji. Gotowa jest już nakładka bitumiczna na południowej jezdni ul. Żółkiewskiego (przy stacji benzynowej). Po stronie południowej Szosy Lubickiej (na wysokości zaplecza budowy) wykonywana jest konstrukcja jezdni.
Na estakadzie lewobrzeżnej trwa betonowanie. Wykonywana jest izolacja przeciwwodna na płycie estakady, układane są krawężniki i kapy gzymsowe. Dodatkowo prowadzone są roboty związane z antykorozją betonu na filarach estakady.W przejściu podziemnym na wysokości ul. Rypińskiej zakończono betonowanie gzymsów i kap chodnikowych. Do układania asfaltu gotowy jest wiadukt nad koleją w ciągu ul. Lipnowskiej.
Na lewej stronie realizowane są również roboty drogowe. Na ul. Lipnowskiej, na odcinku ok. 100 m (przy firmie Pack-Druk), wykonywana jest konstrukcja drogi. Z kolei na Rudackiej kładzione są warstwy bitumiczne nowej drogi.