W oczekiwaniu na sprzyjające warunki rzeczne i pogodowe do montażu łuków na podporach, Strabag prowadzi intensywne prace przy pozostałych elementach nowego mostu.
Na placu do scalania i montażu przygotowywano już pontony niezbędne do przeprowadzenia operacji montażu łuków. Proces ten jest uzależniony od warunków pogodowych i hydrotechnicznych. Cały czas są one monitorowane przez specjalnie powołany zespół. Gdy tylko odpowiedni moment nastąpi, skomplikowana operacja zostanie rozpoczęta. Sposób montażu łukowych przęseł został opracowany przez zespół specjalistów specjalnie na potrzeby toruńskiej inwestycji. Gotowe, mierzące 270 metrów długości łuki zostaną zwodowane holownikami, przetransportowane nurtem rzeki, a następnie wbudowane w miejsce docelowe na podpory stałe.
Stalowe przęsła mają po 270 m długości
Oczekiwanie na ten kluczowy moment inwestycji nie oznacza zastoju na budowie. Robotnicy wykonują wszystkie możliwe roboty przy pozostałych elementach nowej przeprawy. Najbardziej intensywne prace mają obecnie miejsce w obrębie prawobrzeżnych i lewobrzeżnych estakad. Na placu Daszyńskiego montowane są wanty na pylonie Estakady Żółkiewskiego oraz kolejne elementy konstrukcji stalowej. Robotnicy pracują też przy pozostałych pylonach i podporach: zbroją stropy oraz montują rury osłonowe dla śrub sprężających. Coraz bardziej przypomina kształtem most konstrukcja wzniesiona na lewym brzegu Wisły: tam na gotowych już estakadach trwa zbrojenie, szalowane i spawanie kolejnych sekcji przeprawy.
Estakada Żółkiewskiego
Na lewym brzegu trwa zbrojenie i szalowanie kolejnych sekcji mostu