12 listopada 2015 r. został oficjalnie otwarty zrewitalizowany Dworzec Toruń Główny.
Obiekt odnowiło miasto, które przejęło dworzec od kolei w 2014 r. i niemal z miejsca rozpoczęło jego gruntowny remont i przebudowę. A wszystko po to, by najważniejsza toruńska stacja nabrała życia, stała się bardziej nowoczesna, funkcjonalna i przyjazna dla podróżnych, z zachowaniem historycznego wyglądu i stylowych wnętrz. Zadanie będące częścią unijnego projektu BiT-City, w 80 proc. jest finansowane z funduszy unijnych.
- Zależało nam na tym, aby główna stacja kolejowa Torunia była wizytówką naszego miasta. Powodów było wiele. Toruńskie budynki dworcowe mają wszak walory szacownych zabytków. W kolejarskich ustaleniach dworzec ten jest poza tym zaliczany do kategorii A dzięki odprawianiu ponad 2 mln pasażerów rocznie. Każdy z nich – zwłaszcza goście Torunia – ma prawo do pierwszego lub pożegnalnego spojrzenia na Toruń jako na miejsce schludne i nowoczesne – mówił podczas uroczystości prezydent Torunia Michał Zaleski.
Podczas uroczystości oddania dworca do użytku na ścianie budynku głównego, od strony peronu 2, nastąpiło odsłonięcie tablicy upamiętniającej przyjazd profesorów Uniwersytetu Stefana Batorego z Wilna do Torunia, współtwórców toruńskiego uniwersytetu. Odsłonięcia dokonali rektor UMK prof. Andrzej Tretyn, prezydent Torunia Michał Zaleski, prezes Towarzystwa Miłośników Wilna i Ziemi Wileńskiej Józef Szyłejko i przewodniczący Rady Miasta Torunia Marcin Czyżniewski.
Napis na tablicy głosi: Pamięci mieszkańców Wilna i Wileńszczyzny, w tym profesorów oraz pracowników naukowych i administracyjnych Uniwersytetu Stefana Batorego, którzy przybywali na ten dworzec wiosną i latem 1945 roku, by w Toruniu znaleźć swój dom i odmienić oblicze naszego miasta. W 70. rocznicę pierwszego transportu i w roku 70-lecia Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Toruński dworzec jest największym obiektem przekazanym dotąd samorządom przez PKP. Przejęcie objęło: budynek stacyjny dworca Toruń Główny, budynek Kolejowej Automatycznej Telekomunikacji Stacyjnej, budynek administracyjny i budynek szaletu. Wartość rynkowa prawa użytkowania wieczystego wraz z prawem własności budynków została określona przez rzeczoznawcę majątkowego na kwotę 4,13 mln zł netto, w tym wartość rynkowa prawa użytkowania wieczystego gruntu na kwotę 471 tys. zł. Reszta, czyli wszystko, co jest związane z ruchem pociągów, pozostało w gestii PKP.
W ramach rewitalizacji miasto odnowiło budynki i perony dworcowe. Powstały azyle dla pasażerów, ruchome schody, windy i hostel. W budynku głównym znowu działać będzie restauracja. Jest też kawiarnia, salonik prasowy, księgarnia i drobne punkty gastronomiczno-handlowe. Na podróżnych czekają nowe poczekalnie, toalety oraz parking. Na terenie dworca można korzystać z wi-fi.
Do hallu głównego wiedzie przejście podziemne, które zostało poszerzone i przedłużone do ul. Podgórskiej. Jest to tunel komunikacji pieszej pomiędzy ulicą Podgórską i Kujawską, połączony z budynkiem głównym dworca i peronami. Z przejścia do hallu dworca prowadzą ruchome schody i winda . Na peron I i IV oraz od ul. Podgórskiej i Kujawskiej można się dostać windą, a na ul. Kujawską ruchomymi schodami. Przejście podziemne dostosowane jest dla osób niepełnosprawnych. Zainstalowano w nim posadzkowy system dotykowy dla niewidomych i niedowidzących.
Obok dworca powstała zintegrowana pętla autobusowa. Są na niej zadaszenia dla podróżnych, zadaszony parking na 90 rowerów. Przed wejściem do tunelu powstał plac, na którym stoi podświetlony, zabytkowy parowóz oraz ławki. Tuż obok znajduje się parking na 110 miejsc, z czego 29 jest strzeżonych. Ponadto podpisano umowę na realizację kolejnych 61 miejsc parkingowych. Na dojeździe do dworca od ul. Dybowskiej powstało 14 miejsc parkingowych o nawierzchni z kostki granitowej rzędowej. Całość jest oświetlona.
Rewitalizacja Dworca PKP Toruń Główny jest częścią projektu pn. "Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu BiT-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego nad realizacją wykonywanych robót budowlanych", który jest finansowany z unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Prace budowlane wykonała firma Fijałkowski z Torunia. Koszt robót wynosi łącznie ponad 43 mln zł, z czego osiemdziesiąt procent to środki unijne.