Do 30 kwietnia właściciele i zarządcy nieruchomości muszą złożyć deklarację o wysokości opłaty za wywóz śmieci. Należy pamiętać przy tym o konieczności dołączenia kopii dotychczasowej umowy na odbieranie odpadów komunalnych.

Po uchwaleniu przez radnych stawek opłat za wywóz odpadów, wszyscy właściciele i zarządcy nieruchomości są zobowiązani złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Kto musi składać deklarację?

  • Osobiście deklaracje składają właściciele domków jednorodzinnych i współwłaściciele budynków, które nie znajdują się we wspólnocie mieszkaniowej. Jeżeli współwłaścicielami są małżonkowie, wystarczy, że jedno z nich wypełni deklarację.
  • W imieniu mieszkańców spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych deklaracje składają zarządy.


Kiedy i gdzie trzeba złożyć deklarację?

  • Pierwszą deklarację należy złożyć do 30 kwietnia 2013 r.
  • Druki deklaracji można pobrać w Wydziale Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia przy ul. Legionów 220 oraz w Punktach Informacyjnych urzędu, mieszczących się przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8, Grudziądzkiej 126b, Poznańskiej 52 i Dziewulskiego 3, a także na tej stronie. Podpisaną przez uprawnioną osobę deklarację trzeba będzie dostarczyć do urzędu, gdzie nastąpi kontrola zadeklarowanych informacji.

Nowe deklaracje powinniśmy składać za każdym razem w ciągu 14 dni od momentu, kiedy zmieni się liczba gospodarstw domowych lub zamieszkujących je osób. W razie jakichkolwiek problemów czy pytań pracownicy Urzędu Miasta pomagają wypełnić deklarację oraz wyjaśniają wszelkie wątpliwości.

Uwaga: Bardzo ważne jest, by do deklaracji dołączyć kopię dotychczasowej umowy na odbieranie odpadów komunalnych.

Druk deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Miasta Toruń można pobrać m.in. ze strony serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Gminy. >> ODNOŚNIK