W 2025 roku w naszym mieście odbyło się 11 wizyt studyjnych. Gościliśmy między innymi influencerów, dziennikarzy i blogerów podróżniczych, przedstawicieli biur podróży i touroperatorów. Nasze miasto odwiedziły osoby z Austrii, Belgii, Chin, Czech, Chorwacji, Hiszpanii, Holandii i Japonii.
Studyjne wizyty turystyczne to jedna z najbardziej efektywnych form prezentacji oferty turystycznej, budowania relacji oraz inspirowania do współpracy.
Podczas wizyt goście w poznali atrakcje turystyczne miasta. Dzięki bezpośredniemu doświadczeniu miejsca mogli rzetelnie ocenić jakość oferty, poznać lokalnych usługodawców i stworzyć materiały promocyjne.
Programy wizyt były dopasowane do profilu uczestników, obejmowały prezentację miasta i spotkania z jego przedstawicielami, wizyty w instytucjach, udział w lokalnych wydarzeniach oraz prezentację kuchni regionalnej i lokalnych produktów.
W trakcie wizyt goście wzięli udział m.in. w warsztatach wypieku pierników i w rejsach po Wiśle.
W tym roku gośćmi naszego miasta byli:
- Sonia Grauper, dziennikarka i blogerka z Hiszpanii,
- Iratxe Lopez, dziennikarka mediów baskijskich,
- Boris Pletikosa, dziennikarz z Chorwacji,
- Robert Quitta, dziennikarz z Austrii,
- Bart Melis, bloger z Belgii,
- Eric Herbosch, bloger z Belgii,
- Fatima Essadani, blogerka z Belgii,
- Deborah Leysen, blogerka z Belgii,
- Maekita Kosei, przedstawicielka Hankyu Express International,
- Adachi Yuko, przedstawicielka MIKI TOURIST,
- Endo Shiho, przedstawiciel H.I.S Co. Ltd.,
- Nakajima Nanami, przedstawicielka JTB Corp.,
- Maniwa Koharu, przedstawicielka Hankyu Express International,
- Sawada Keiko, przedstawicielka Purpose Japan,
- Yanagisawa Kyoko, przedstawicielka LOT Japan,
- 厉子栗 Liz, influencerka z Pekinu,
- Marjolein Linstra, blogerka z Holandii,
- Danny van der Meijden, bloger z Holandii,
- Jan Herget, dziennikarz z Czech,
- Kristina Escortell, influencerka z Hiszpanii.
Wizyty studyjne w Toruniu mają za zadanie promocję miasta jako atrakcyjnej i zrównoważonej destynacji, prezentację najciekawszych produktów i usług, budowanie relacji z branżą turystyczną w kraju i za granicą, inspirowanie do tworzenia nowych pakietów, wycieczek i materiałów promocyjnych oraz udoskonalanie współpracy między miastem, a partnerami zewnętrznymi.
Każda wizyta studyjna to inwestycja w przyszły ruch turystyczny, rozwój lokalnej gospodarki i pozytywny wizerunek miasta, który przyniesie wymierne korzyści zarówno mieszkańcom, jak i odwiedzającym. W dobie rosnącej konkurencji turystycznej miasta, które aktywnie wykorzystują wizyty studyjne zyskują znaczącą przewagę w przyciąganiu nowych gości i kreowaniu atrakcyjnej oferty turystycznej.
Wybrane publikacje po wizycie studyjnej:
- https://www.soniagraupera.com/2025/12/que-ver-donde-dormir-y-comer-en-torun-polonia
- https://www.novinky.cz/clanek/cestovani-advent-s-detmi-v-polsku-pet-mest-plnych-kouzel-zabavy-a-nadhernych-trhu-40550984
- https://www.yourtravelguide.nl/de-leukste-bezienswaardigheden-in-torun-in-polen/
- https://pletikosa.com/putovanja/europa/torun-poljski-kraljevski-grad/
Tekst: Biuro Rozwoju Turystyki Urzędu Miasta Torunia









