Już nie kręci, ale wciąż porusza.  W 2013 roku linię promocyjną miasta określać będzie hasło Toruń porusza.

W ogłoszonym w ubiegłym roku otwartym konkursie na hasło i grafikę promocyjną miasta w 2013 roku zwyciężyła grafika toruńskiej artystki Iwony Liegmann, nawiązująca do szeroko rozumianego dziedzictwa kopernikańskiego. Grafice towarzyszyło hasło „Toruń kręci”. O ile sama wieloznaczność hasła promocyjnego (kręci – „porusza”, „kręci filmy”, ale też i nie oszukujmy się, „oszukuje”) jest wartością pozytywną, o tyle jego możliwe negatywne odczytanie wzbudziło sporo emocji.

Głównie z tego powodu, za wiedzą i zgodą komisji konkursowej i samej plastyczki, zdecydowaliśmy się powrócić do dawnego, pozytywnie odbieranego i sprawdzonego hasła Toruń porusza. O jego wyborze zadecydowała też łatwość przekładu na język angielski: Torun moves, nie tak oczywista w przypadku tłumaczenia Toruń kręci. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w dyskusji, dziękujemy za telefony i maile. Cieszymy się, że torunianie tak żywo zainteresowani są naszym miastem i jego wizerunkiem. Toruń faktycznie porusza!