Aż sześć firm chce budować ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Sobieskiego. Najtańsza oferta została skalkulowana na ponad 7,2 mln zł, a najdroższa przekracza 9,7 mln zł. Obecnie oferty są badane pod kątem formalno-prawnym.

Rower to ekologiczny i ekonomiczny środek transportu, coraz chętniej wybierany nie tylko jako forma spędzania czasu, ale jako alternatywa dla samochodu czy komunikacji zbiorowej. Stąd budowa bezpiecznych i wygodnych tras, które łączą toruńskie osiedla, zapewniając jednocześnie spójność oraz ciągłość głównych tras rowerowych Torunia. Jedną z nich jest ta, która ma powstać wzdłuż ulicy Sobieskiego i połączyć plac Pokoju Toruńskiego z ulicą Żółkiewskiego.

W przetargu wystartowało 6 firm. Najtańszą ofertę, wycenioną na 7.286.666,21 zł, złożyła firma BUD-WEST sp. z o.o. sp.k. Najdroższa skalkulowana na 9.775.998,98 zł należy do firmy GRUPA FLIZE GRES sp. z o.o. Teraz oferty będą badane pod kątem formalno-prawnym. W budżecie miasta na budowę ścieżki zarezerwowano kwotę 7,7 mln zł.

Warto wiedzieć:

Do zadań wykonawcy, wyłonionego w drodze przetargu, będzie należało wybudowanie na odcinku o długości niespełna 1,4 km, po stronie wschodniej,  ścieżki i chodnika. Natomiast po zachodniej stronie planuje się przebudowę istniejącego chodnika na  ciąg pieszo-rowerowy. Zakres projektu obejmuje także przebudowę zatok autobusowych i zjazdów, budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia ulicznego. Budowa drogi wzdłuż ulicy Sobieskiego uzupełni infrastrukturę rowerową w centralnej części miasta. Pozwoli to na zachowanie spójności i ciągłości  głównych tras rowerowych Torunia. Warto dodać, że budowa ścieżki wzdłuż ulicy Sobieskiego, jest projektem, który został skonsultowany z Radą Okręgu nr 9 Jakubskie-Mokre, przedstawicielami wspólnot mieszkaniowych i Stowarzyszeniem Rowerowy Toruń.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 w ramach Osi Priorytetowej 3 - Fundusze europejskie na zrównoważony transport miejski, Działania 3.2 - Rozwój i usprawnienie mobilności miejskiej i podmiejskiej; Infrastruktura przeznaczona dla rowerów.