Od 1 września 2022 r. obowiązki dyrektorskie w Urzędzie Miasta Torunia objęli Marcin Lutowski, nowy dyrektor Wydziału Ochrony Ludności i Łukasz Typek – nowy dyrektor Wydziału Obsługi Mieszkańców.

47-letni Marcin Lutowski jest magistrem prawa po UMK (2000), ukończył też Szkołę Podchorążych Rezerwy w Jeleniej Górze w stopniu kapral podchorąży. Jego wojskowa specjalność to eksploatacja i naprawa stacji radiolokacyjnych. Następnie został skierowany do odbycia praktyki dowódczej w JW w Poznaniu, gdzie awansował na stopień plutonowego podchorążego. Zdał również egzamin na pierwszy stopień oficerski.

Absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa i finansów samorządowych oraz z zakresu ochrony danych osobowych w biznesie i administracji, ma na koncie prawie 22 lata pracy, z czego połowę przepracował w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej w Toruniu. Wcześniej był m.in. specjalistą w Kujawsko-Pomorskim Centrum Zdrowia Publicznego w Bydgoszczy, dyrektorem Szpitala Powiatowego w Golubiu Dobrzyniu oraz kierownikiem delegatury w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie  Wojewódzkim w Bydgoszczy. Ma również doświadczenie pracy na stanowiskach kierowniczych w firmach prywatnych.

Marcin Lutowski przed siedzibą WOL

Marcin Lutowski - nowy dyrektor Wydziału Ochrony Ludności UMT

40-letni Łukasz Typek ma już prawie 17-letnie doświadczenie pracy w Wydziale Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Torunia (2006). Ostatnio pełnił obowiązki kierownika Referatu Działalności Gospodarczej w Wydziale Obsługi Mieszkańców, a wcześniej - głównego specjalisty w Wydziale Ewidencji i Zezwoleń oraz inspektora w Wydziale Ewidencji i Rejestracji. Zna więc doskonale wszystkie zakresy zadań jednostki, której został dyrektorem. Magister administracji (2005) i prawa (2008) na UMK, jest też radcą prawnym wpisanym w 2016 r. na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Toruniu.

Łukasz Typek - nowy dyrektor Wydziału Obsługi Mieszkanców

Łukasz Typek - nowy dyrektor Wydziału Obsługi Mieszkanców UMT

Fot. Małgorzata Litwin