Siedem firm jest zainteresowanych przebudową ulicy Olsztyńskiej w Toruniu. Toruńscy drogowcy otworzyli oferty. Najtańsza została skalkulowana na blisko 103 mln zł, natomiast najdroższa na ponad 132 mln zł.

Rozbudowa ul. Olsztyńskiej na odcinku od ul. Czekoladowej do granicy miasta w ciągu drogi krajowej nr 15 to jedna ze strategicznych inwestycji drogowych, zaplanowana przez władze miasta do przebudowy.  W połowie marca br.  został ogłoszony przetarg na wyłonienie generalnego wykonawcy robót. Zainteresowanie kontraktem jest olbrzymie. Oferty złożyło 7 firm. Najtańsza, wyceniona na 102.991.865,99 zł została złożona przez konsorcjum w składzie: Balzola Polska Sp.zo.o. i Lantania S.A. Najdroższa przez firmę Mirbud S.A i została skalkulowana na 132.471.000 zł.

Wśród oferentów pojawiły się firmy, które w Toruniu realizowały już kontrakty drogowe i kubaturowe. Jest to m.in. firma Strabag, która wybudowała m.in. most drogowy E. Zawackiej, czy firma Intop S.A., która wykonała rozbudowę mostu drogowego im. marsz. J. Piłsudskiego.

Kontraktem zainteresowana jest także firma Budimex S.A. która realizuje budowę Szpitala Wojewódzkiego w Toruniu. W ostatnim czasie przebudowała ona Dworzec Kolejowy Toruń- Wschód, a w roku 2015 torowisko tramwajowe (łącznie ponad 2,6 km pojedynczego toru) wraz z infrastrukturą towarzyszącą wzdłuż ulic: Wały Generała Sikorskiego, Szumana, Placu Św. Katarzyny, ulicy Warszawskiej i fragmentu ulicy Traugutta oraz wybudował węzeł przesiadkowy przy dworcu Toruń Miasto.

Z kolei firma Balzola Polska Sp.zo.o. wybudowała linię tramwajowa na Jar. Obecnie buduje Trasę Staromostową i rozbudowuje drogę krajową nr 91 (Grudziądzką) i buduje rondo na wysokości ul. Strobanda.

Obecnie oferty są badane pod kątem formalno-prawnym.

Informacje z otwarcia ofert:
1.    konsorcjum w składzie: Balzola Polska sp. z o.o., Lider Konsorcjum; Lantania SA: 102.991.865, 99 zł
2.    TRAKCJA S.A.: 122.966.743,88 zł
3.    MOSTY ŁÓDŹ S.A.: 127.775.352 zł
4.    INTOP S.A.: 127.914.221,53 zł
5.    STRABAG sp. z o.o.: 130.748.065,67 zł
6.    BUDIMEX S.A.: 130.931.828,43 zł
7.    MIRBUD S.A.: 132.471.000 zł

Zwycięska firma będzie miała 30 miesięcy, od dnia podpisania umowy, na realizację inwestycji.


Co obejmuje inwestycja?

  • budowę dwóch jezdni o szer. 7,0 m, po dwa pasy ruchu,
  • w miejscu, gdzie ulicę przecina linia kolejowa nr 27 relacji Nasielsk – Toruń Wschodni, budowę wiaduktu z kładką pieszo-rowerową, w celu bezkolizyjnego i sprawnego przejazdu w tym miejscu,
  • budowę wiaduktu drogowego nad Olsztyńską,
  • rozbiórkę istniejącej nawierzchni ulicy Olsztyńskiej,
  • budowę chodników,
  • budowę ścieżek rowerowych,
  • budowę dróg dojazdowych,
  • budowę nowego oświetlenia drogowego,
  • budowę czterech skanalizowanych skrzyżowań, w tym ronda turbinowego na skrzyżowaniu Ceramicznej i Nowego Przelotu,
  • wykonanie przepustów na Strudze Toruńskiej wraz z konserwacją strugi,
  • budowę ekranów akustycznych,
  • przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej, linii energetycznych, gazowych, telekomunikacyjnych, sieci wodociągowej, sanitarnej i deszczowej.
     

Parametry techniczne przebudowywanej drogi:

  • długość  odcinka – 1,9 km
  • klasa drogi GP 2/2
  • prędkość projektowana Vp = 60 km/h
  • szer. jezdni  2x 7,0 m
  • szer. chodników  1,5 -2,5 m
  • szer. ścieżki rowerowej 2,0 – 2,5 m
  • obciążenie 115 kN/oś
  • kategoria ruchu KR 5

Zdj. Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, licencja: CC-BY-NC 4.0.