Od 1 do 14 lipca 2025 r. przyjmowane będą wnioski o nagrody Prezydenta Miasta Torunia dla tegorocznych absolwentów toruńskich szkół ponadpodstawowych.

O nagrodę Prezydenta Miasta Torunia mogą ubiegać się absolwenci liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia w roku szkolnym 2024/2025.

Nagrody są przyznawane w trybie uchwały nr 620/2021 z dnia 15 kwietnia 2021 r. Rady Miasta Torunia w sprawie szczegółowych warunków udzielania świadczeń pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym uczniom uczęszczającym do szkół w Toruniu, form i zakresu tych świadczeń oraz trybu postępowania w tych sprawach - link do uchwały

Nagrodę za rok szkolny 2024/2025 może otrzymać uczeń uczęszczający w roku szkolnym 2024/2025 do klasy programowo najwyższej w szkole ponadpodstawowej na terenie Torunia, który spełnił jednocześnie warunki:

  • odniósł znaczący sukces edukacyjny z zakresu kształcenia ogólnego lub zawodowego, lub artystycznego;
  • uzyskał na świadectwie ukończenia szkoły z wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,00.

Wysokość nagrody i tryb jej przyznawania
Nagrodę w formie jednorazowego świadczenia pieniężnego w wysokości 2000 zł przyznaje w formie decyzji administracyjnej Prezydent Miasta Torunia.

W przypadku ucznia ubiegającego się o nagrodę za:

  •  znaczący sukces edukacyjny z zakresu kształcenia ogólnego rozumie się uzyskanie tytułu laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej z przedmiotu lub przedmiotów objętych egzaminem maturalnym uprawniającym do zwolnienia z przystąpienia do egzaminu maturalnego z danego przedmiotu;
  • znaczący sukces edukacyjny z zakresu kształcenia zawodowego rozumie się uzyskanie tytułu laureata lub finalisty olimpiady tematycznej związanej z wybraną dziedziną wiedzy lub turnieju uprawniających do zwolnienia z części pisemnej egzaminu zawodowego;
  • znaczący sukces edukacyjny z zakresu kształcenia artystycznego rozumie się uzyskanie tytułu laureata lub finalisty olimpiady artystycznej uprawniającej do zwolnienia z egzaminu maturalnego z historii sztuki lub historii muzyki, lub tytułu laureata konkursu dla uczniów szkół i placówek artystycznych, którego organizatorem jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego lub specjalistyczna jednostka nadzoru.

Informacja o olimpiadach, konkursach i turniejach 


Wymagane dokumenty:

  1.  Wniosek pełnoletniego ucznia lub rodzica ucznia niepełnoletniego  na formularzu „Wniosek do Prezydenta Miasta Torunia o przyznanie świadczenia pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym udzielanego na podstawie uchwały nr 620/21 Rady Miasta Torunia z dnia 15 kwietnia 2021 r.”;
  2. Kopia świadectwa szkolnego (kopia potwierdzona przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem), a w przypadku ucznia szkoły artystycznej, w której nie jest realizowane kształcenie ogólne - kopie świadectw szkolnych za rok szkolny, za który ma być przyznana nagroda;
  3. Kopie dokumentów potwierdzających uzyskanie przez ucznia znaczących sukcesów edukacyjnych w roku szkolnym, za który ma być przyznana nagroda (kopie potwierdzone przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem);
  4. Załącznik do wniosku do Prezydenta Miasta Torunia o przyznanie świadczenia pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym, udzielanego na podstawie uchwały nr 620/21 Rady Miasta Torunia z dnia 15 kwietnia 2021 r. – Przetwarzanie danych osobowych – klauzula informacyjna.

Termin i sposób złożenia wniosku
Wnioski i wymagane dokumenty należy dostarczyć w terminie od 1 do 14 lipca 2025 r. do Prezydenta Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.

Fot. © UMT 2025, autor:Małgorzata Litwin, licencja: CC BY-NC 4.0