Serial „Lekarze”, którego akcja rozgrywa się w Toruniu, został sprzedany chińskiej telewizji CC TV - podaje internetowy serwis miesięcznika „Press”. Gród Kopernika będą mogli zobaczyć mieszkańcy najludniejszego państwa świata, czyli Chin.
CC TV to chiński nadawca publiczny, emitujący kilkanaście kanałów tematycznych. Produkowany przez TVN serial „Lekarze”, którego akcja toczy się w Toruniu TVN pokazuje od września 2012 roku. Bije on rekordy popularności. Ostatni odcinek pierwszego sezonu emisji oglądało blisko 3,5 mln widzów, stacja zwiększyła oglądalność o blisko 800 tys. osób, a dotychczasowe wpływy z reklam wyniosły 29,3 mln zł. Średnia widownia pierwszej edycji serialu „Lekarze”, emitowanej w okresie od 3 września do 26 listopada 2012 r., wyniosła 3,05 mln osób, co przełożyło się na 23,10 proc. udziału stacji wśród wszystkich widzów i 23,93 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Serial na antenie TVN oglądać można w poniedziałki o godz. 21.30. "Lekarze" opowiadają o losach medyków pracujących w szpitalu Copernicus w Toruniu. Główną bohaterką produkcji jest Alicja Szymańska (Magdalena Różczka) młoda i ambitna chirurg, która rozpoczyna pracę właśnie w tym szpitalu. W obsadzie są jeszcze m.in. Danuta Stenka, Paweł Małaszyński, Szymon Bobrowski, Jacek Koman i Kasia Bujakiewicz. Scenariusz serialu napisali Andrzej Staszczyk, Justyna Stefaniak oraz Marek Kreutz, a wyreżyserowali go Filip Zylber i Marcin Wrona. Dla Torunia, w którym toczy się akcja serialu, najważniejszy jest fakt częstej i atrakcyjnej obecności miasta w filmie. W każdym odcinku oglądamy piękne ujęcia starówki, nocną panoramę, rynek i staromiejskie uliczki (główna bohaterka mieszka przy ul. Łaziennej), toruńskie kawiarnie i kluby. Atrakcyjnie prezentuje się także serialowy szpital miejski, ulokowany przez producentów w budynku Centrum Targowego Park przy Szosie Bydgoskiej.
Zdjęcia w Toruniu kręcone są od jesieni 2011 roku. Produkcję wspiera finansowo miasto, które w ramach zawartej umowy przekazało twórcom filmu 23 tys. zł na każdy odcinek pierwszego sezonu emisji. Wiadomo jednak, że serial będzie miał dalszy ciąg – gotowe są odcinki drugiego sezonu, a do trzeciego powstaje scenariusz.
Przypomnijmy, ze serial odnosi sukcesy promocyjne. Ponad 800 publikacji w mediach i 450 mln odbiorców, którzy zetknęli się z informacjami o grodzie Kopernika. To druga pozycja pod względem liczby publikacji oraz potencjalnych kontaktów informacji z odbiorcą.
To nie pierwszy promocyjny sukces serialu „Lekarze”. W styczniu 2013 roku serial zajął drugie miejsce na liście "Press" na najlepszy projekt z zakresu lokowania produktu. Według branżowego miesięcznika miasto pokazano w nowoczesny sposób. Doceniono również kompleksowość projektu i rozmiar wizualny plenerów miasta.