Działa już ogólnopolska, rządowa infolinia dla przedsiębiorców i ich pracowników na temat rozwiązań zawartych w przygotowanej przez rząd Tarczy Antykryzysowej. Pod numerem telefonów 732 122 500 lub 22 484 84 84 można uzyskać wszelkie niezbędne informacje.
Do dyspozycji jest również działający przez całą dobę chatbot dostępny na podstronach Kontakt i Pytania i odpowiedzi. Służy on wsparciem przy udzielaniu odpowiedzi na zadawane pytania, przy których nie jest wymagana konsultacja ze specjalistą.
Każdy, kto ma pytanie dotyczące, na przykład:
- dofinansowania do pensji swoich pracowników,
- zmniejszenia kosztów prowadzenia firmy w tym trudnym czasie czy też
- uzyskania świadczenia postojowego, jeśli się jest na umowie cywilnoprawnej,
może skorzystać z chatbota lub zatelefonować pod wyżej wskazany numer.
Konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00.
Działa także dotycząca Tarczy Antykryzysowej strona internetowa tutaj . To kompendium wiedzy i prosty przewodnik po narzędziach tarczy. W jednym miejscu można znaleźć rozwiązania oferowane przez kilkanaście instytucji oraz wnioski on-line. Infolinia i strona są narzędziem pomocnym przedsiębiorcom i pracownikom, którzy przez pandemię koronawirusa są w kłopotach.
Przy poszczególnych rozwiązaniach na stronie znajdują się także elektroniczne wnioski w danej sprawie, dzięki temu można je od razu złożyć on-line.
Z uwagi na złożoność wielu mechanizmów pomocowych oraz szeroką gamę oferowanych w pakiecie produktów (od ulg, przesunięć terminów, po programy umożliwiające pozyskanie środków na utrzymanie firmy w kryzysie, czy zrekompensowanie utraconych dochodów), strona będzie cały czas ewoluowała.