44 toruńskie firmy odbiorą 12 lutego tytuły "Gazel Biznesu 2014" w 15. edycji Rankingu Najbardziej Dynamicznych Małych i Średnich Firm w Polsce. Wśród nich MPO Sp. z o.o.

Gala rozpocznie się o godz. 17.30 w Centrum Targowym PARK przy Szosie Bydgoskiej 3 (ceremonia wręczenia nagród ok. 19.50).

>>> "Gazele Biznesu 2014" z Torunia 

Coroczny ranking, publikowany przez dziennik "Puls Biznesu" począwszy od 2000 r., to zestawienie firm małej lub średniej wielkości, które dynamicznie się rozwijają i doskonale dają sobie radę wśród nawet znacznie większych konkurentów. W tym roku sklasyfikowano w nim 4304 firmy z całej Polski. Aby zostać Gazelą Biznesu, firma musiała spełnić bardzo wymagające kryteria:

  • rozpocząć działalność przed 2011 r. i prowadzić ją do dziś
  • w latach 2011-2013 ani razu nie odnotować straty
  • w latach 2011-2013 z roku na rok mieć przyrost sprzedaży
  • w 2011 r. osiągnąć wartość sprzedaży nie mniejszą niż 3 mln zł, nie większą niż 200 mln zł
  • przynajmniej od roku 2011 publikować wyniki finansowe w „Monitorze Polskim B” lub udostępnić je organizatorom rankingu „Gazele Biznesu” 

W rankingu nie mogą brać udziału firmy oferujące usługi finansowe i powiązane z nimi, takie jak: banki, firmy ubezpieczeniowe, faktoringowe. Za weryfikację danych finansowych zgłoszonych przedsiębiorstw odpowiedzialna jest wywiadownia gospodarcza Coface Poland. Co ważne, ranking jest dla uczestników bezpłatny.

Jak trudne są do spełnienia kryteria udziału, świadczy fakt, że tylko połowa ubiegłorocznych uczestników zakwalifikowała się do tegorocznego zestawienia. Mimo to jednak liczba firm chętnych do udziału w rankingu wzrasta, co zdaniem organizatorów świadczy o stabilności polskich przedsiębiorstw mimo niestabilnej sytuacji gospodarczej.

Warto dodać, że ranking Gazele Biznesu jest publikowany także w Szwecji, Danii, Austrii, na Łotwie, w Rosji, Estonii i Słowenii, przez wydawane w tych krajach dzienniki ekonomiczne należące, jak polski „Puls Biznesu”, do szwedzkiej grupy Bonnier Press Group. W poszczególnych krajach jest dostosowany do lokalnych warunków gospodarczych, ale cel wszędzie jest ten sam: promowanie małej i średniej przedsiębiorczości.