1 lutego 2025 r. rozpocznie się akcja roznoszenia decyzji wymiarowych w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego na rok 2025. 

Dla wygody mieszkańców oraz sprawnej obsługi, decyzje na terenie miasta Torunia roznosić będzie 63 pracowników Urzędu Miasta Torunia (wprost do Państwa domów). Do doręczenia na terenie Torunia jest łącznie 95 tys. decyzji.  

Skuteczne doręczenie decyzji podatkowej wymaga osobistego odbioru. Osoby odbierające przesyłki proszone są o składanie czytelnych podpisów wraz z datą na potwierdzeniu odbioru.

Doręczanie może odbywać się w dni powszednie oraz w soboty w godzinach od 10:00 do 20:00. 

Pracownik doręczający korespondencję będzie miał ze sobą identyfikator (na żądanie podatnika powinien okazać również legitymację służbową).

Ważne:

Jeżeli decyzja podatkowa nie została Państwu doręczona co najmniej na 14 dni przed terminem płatności raty lub decyzję doręczono po upływie ww. terminu – wpłata dokonana w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji uznawana jest jako wpłata terminowa (art. 47 § 2 Ordynacji podatkowej). 

Dane kontaktowe: Wydział Podatków i Windykacji, tel. 61-18-574, email: wpiw@um.torun.pl

Fot. © UMT 2025, autor: Martyna Mielcarz-Iwińska, licencja: CC BY-NC 4.0