Town Centre Management, czyli zarządzanie centrami miast:
- TCM to metoda zarządzania centrami miast wdrażana w krajach europejskich od ok. 20 lat.
- TCM to metoda zarządzania, której celem jest zwiększenie atrakcyjności gospodarczej, społecznej i kulturalnej centrum miasta - dla przedsiębiorstw i użytkowników.
- TCM działa poprzez formalne lub/i nieformalne partnerstwo publiczno-prywatne, skoncentrowane na wizji i strategii, promujące aktywne uczestnictwo różnych partnerów w zarządzaniu, marketingu, dostarczaniu zasobów.
- TCM jednoczy partnerów różnych sektorów i ułatwia współpracę, zrozumienie i działanie.
- TCM jest finansowane przez sektor publiczny i prywatny.
- TCM jest proaktywne, innowacyjne, łatwo adaptuje się do zmian w mieście i środowisku, wykorzystując badania naukowe i rozwój nowych metod pracy.
- Menedżer miejski koordynuje współpracą wszystkich podmiotów działających na terenie śródmieścia, zarówno publicznych jak i prywatnych, przy uwzględnieniu potrzeb społeczności i władz lokalnych.
- Ideą przewodnią Town Centre Management jest stworzenie dobrze prosperującego centrum, gdzie w jednym miejscu świadczone są różne usługi (poczta, bank, restauracja, biuro podróży), handel detaliczny (sklep, apteka) jak również mają miejsce imprezy kulturalne.
Town Centre Management jest szansą na:
- podniesienie roli centrum miasta
- ożywienie śródmieścia
- zachowanie istniejących i utworzenie nowych miejsc pracy
- rozwój partnerstwa między sektorem prywatnym i publicznym przy uwzględnieniu interesu mieszkańców
- rozwój gospodarczy miasta
- rozwiązanie problemów komunikacyjnych
- rozwój rynku nieruchomości
- promocję i marketing
- obniżenie przestępczości