Logo

Tytuł projektu:
Przebudowa skrzyżowania na Placu prof. A. Hoffmanna wraz z przebudową ul. Gen. J. Bema na odcinku od Placu prof. A. Hoffmanna do ul. Szosa Chełmińska w Toruniu. Etap I - Przebudowa skrzyżowania na Placu prof. A. Hoffmanna.

Program Operacyjny:
Program Operacyjny infrastruktura i Środowisko
Priorytet VIII „Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe”
Działanie 8.1 „Bezpieczeństwo ruchu drogowego”

Dane finansowe:
Koszt całkowity projektu (wg umowy o dofinansowanie): 15 021 940 zł
Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi
10 824 976,74 zł, co stanowi 72,06%. 

Koszt całkowity projektu w oparciu o podpisaną w dniu 7 marca 2011 r. umowę z wykonawcą robót budowlanych – SKANSKA S. A .z siedzibą w Warszawie przy ul. Gen. Zajączka 9 wynosi 8 880 041,14 zł, a dofinansowanie 6 399 056,23 zł.

Data podpisania umowy:
Podpisanie umowy o dofinansowanie miało miejsce w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie w dniu 25 lutego 2011 r.

Termin realizacji:
2009 - 2012

Opis projektu:
Przedmiotem projektu jest przebudowa skrzyżowania na Placu prof. A. Hoffmanna drogi krajowej nr 80 tj. ul. Kraszewskiego z drogą publiczną o kategorii powiatowej ul. Gen. J. Bema i drogą powiatową ul. Fałata. Z uwagi na słabą czytelność, istniejące skrzyżowanie stanowi jeden z najbardziej niebezpiecznych punktów Torunia. Dodatkowym problemem jest fakt, że skrzyżowanie na Placu Hoffmanna ze stanowiącymi je ulicami nie przystają do nowych warunków planowania zagospodarowania przestrzennego związanego z budową hali widowiskowo-sportowej przy ul. Gen. J. Bema. 

To właśnie m.in. w kontekście planowanej budowy hali na 5,5 tys. miejsc zaistniała pilna potrzeba przebudowy ronda w celu usprawnieniu ruchu samochodowego i pieszych, jak również poprawy ich bezpieczeństwa. Lokalizacja obiektów sportowych przy ul. Bema wymusza zmiany w dotychczasowym układzie komunikacyjnym miasta

Na Placu prof. A. Hoffmanna planuje się zmianę geometrii na rondo z dopuszczeniem średnicowego ruchu tramwajowego sterowanego sygnalizacją świetlną. Ponadto zakres przebudowy skrzyżowania obejmuje:

  • budowę ronda dużego o średnicy wyspy 56m z dwupasową jezdnią bitumiczną o szer. 7,0 m,
  • przebudowę wlotów dwujezdniowych o szer. 7,0 m każda jezdnia na długości do 130 mb,
  • przebudowę dwutorowej linii tramwajowej na długości około 300 mb,
  • przebudowę oświetlenia,
  • przebudowę kanalizacji deszczowej,
  • przebudowę kolidującego uzbrojenia podziemnego branży telekomunikacyjnej, sanitarnej (kanalizacja deszczowa, sanitarna, sieć gazowa i CO) i energetycznej,
  • budowę ścieżek rowerowych bitumicznych o szerokości 2,5 m wokół ronda dla wszystkich relacji,
  • przebudowę chodników,
  •  zagospodarowanie zieleni.

Realizator:
Miejski Zarząd Dróg w Toruniu
www.mzd.torun.pl