Tytuł projektu:
Lepszy start toruńskich uczniów
Program Operacyjny:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
Oś priorytetowa 10 „Innowacyjna edukacja”
Działanie 10.1 „Kształcenie ogólne i zawodowe w ramach ZIT”
Poddziałanie 10.1.2 „Kształcenie ogólne w ramach ZIT”
Realizator:
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych Nr 13 w Toruniu
Wydział Edukacji Urzędu Miasta Torunia
Dane finansowe:
Koszt całkowity: 907 033,31 zł
Kwota dofinansowania: 816 257,31 zł
Źródło finansowania: Europejski Fundusz Społeczny, Budżet Państwa
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
24 września 2018 r.
Termin realizacji:
1.02.2019 r. – 31.12.2021 r.
Opis projektu:
W projekcie wzięły udział toruńskie szkoły, które uzyskały wyniki na egzaminach zewnętrznych wyższe od średniej wojewódzkiej – I LO, IV LO, V LO, XIII LO, a także szkoły specjalne – Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 19 i ZS Nr 26 w celu wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wsparciem zostanie objęta grupa 226 uczniów liceów i 50 uczniów specjalnych szkół podstawowych w tym a także 37 nauczycieli.
Celem projektu było podniesienie kompetencji kluczowych z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych uczniów liceów, dla których w szkołach zorganizowano zajęcia dodatkowe prowadzone metodą eksperymentu. W szkołach podstawowych specjalnych, prowadzono dodatkowe zajęcia specjalistyczne. Szkoły uczestniczące w realizacji projektu zyskały nowe pomoce dydaktyczne do nauczania metodą eksperymentu (licea) oraz pomoce do prowadzenia zajęć specjalistycznych (Szkoła Podstawowa Specjalna).
Wsparciem objęto także nauczycieli, którzy zostali przeszkoleni w zakresie prowadzenia zajęć metodą eksperymentu, a nauczyciele szkół specjalnych w zakresie tematyki zajęć specjalistycznych (z wykorzystaniem potencjału Centrum Kształcenia Ustawicznego - Toruńskiego Ośrodka Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli).
Osiągnięte rezultaty:
• Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych w programie: 226
• Liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi i uczniów młodszych objętych pracą indywidualną: 50
• Liczba nauczycieli, którzy nabyli kompetencje po opuszczeniu programu: 37.
Projekt zakończony pod względem rzeczowym.