22 października 2025 roku podpisaliśmy umowę z konsorcjum firm Balzola sp. z o.o. i i Lantania SA. na realizację przebudowy ulicy Olsztyńskiej - na odcinku od ul. Czekoladowej do granicy administracyjnej miasta. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w tej części Torunia w ostatnich latach.
W budżecie Torunia na 2025 rok na przebudowę ul. Olsztyńskiej zaplanowano 45 mln zł, w wieloletniej prognozie finansowej w latach 2026-2028 zapisano łącznie kolejne 55 mln zł. Wydatki w kwocie 100 mln zł zostaną pokryte finansowaniem zwrotnym, częściowo w formie preferencyjnej pożyczki (w kwocie 51,4 mln zł) ze środków Krajowego Planu Odbudowy w ramach Zielonej transformacji miast. Gmina Miasta Toruń otrzymała historyczne i rekordowe dofinansowanie ze środków subwencji ogólnej budżetu państwa w kwocie 53 mln zł, co pozwoli pomniejszenie finansowania zwrotnego na to zadanie.
Przebudowa obejmie blisko 1,9-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 15. Ulica Olsztyńska uzyska klasę techniczną GP 2/2, co oznacza po dwa pasy ruchu w każdą stronę o szerokości 3,5 m. Przewidziano również chodniki o szerokości 2 m i ścieżki rowerowe o szerokości od 2 do 2,5 m.
CZYTAJ WIĘCEJ: Umowa na ul. Olsztyńską podpisana
W ramach inwestycji powstaną m.in.:
- wiadukt nad torami kolejowymi o długości 205 m,
- wiadukt nad drogą lokalną (15 m),
- przepust na Strudze Toruńskiej (55,5 m),
- drogi serwisowych o łącznej długości 827 m,
- ekrany akustyczne o łącznej długości ponad 520 m.
Proces przygotowawczy rozpoczął się w czerwcu 2024 r., kiedy to zespół projektantów, drogowców i planistów pracował nad optymalizacją wcześniejszego projektu z 2015 roku.
Wideo: Focus Art









