Komercjalizacja powierzchni magazynowych, plany inwestycyjne, atuty profilu gospodarczego Torunia i zalety toruńskiej Strefy Inwestycyjno-Logistycznej przy węźle A1. O tym w kolejnym odcinku cyklu „Invest in Toruń” opowiada Tomasz Śrama, Senior Development Manager w Panattoni Europe.

Firma jest liderem rynku powierzchni przemysłowych w Europie. Aktualnie tworzy w Toruniu Panattoni Park Toruń II o docelowej powierzchni 57 500 m kw. Centrum składające się z dwóch budynków powstaje w północno-wschodnim Toruniu i ma już pierwszych najemców, m.in. operatora logistycznego, który zajmie 5000 m kw. na sortownię przesyłek dla regionu kujawsko-pomorskiego. Pierwszy etap inwestycji – hala o powierzchni blisko 16 500 m kw. - zostanie zakończony już w marcu 2021 roku. Najnowsze centrum dystrybucyjne Panattoni Park Toruń II zlokalizowane będzie zaledwie 10 km od centrum Torunia i 2 km od węzła drogowego, łączącego się z autostradą A1. W procesie inwestycyjnym Panattoni Europe aktywnie współpracuje z Centrum Wsparcia Biznesu w Toruniu. Panattoni Park Toruń II składać się będzie docelowo z dwóch budynków magazynowych klasy A. Moduły będą w nich dowolnie kształtowane, dzięki czemu powierzchnię parku można łatwo dostosować do potrzeb magazynowo-produkcyjnych najemców reprezentujących różne branże. Dla ich komfortu przygotowane zostaną także nowoczesne powierzchnie biurowe, wygodne place manewrowe i miejsca parkingowe.

Cykl filmowy „Invest in Toruń” ma charakter wizerunkowy, pozycjonujący markę Miasta Toruń w świadomości partnerów biznesowych, inwestorów oraz firm doradczych. Celem projektu, który opiera się na pokazaniu atrakcyjnych obiektów, przestrzeni i atutów gospodarczych miasta, ma być przekonanie przedsiębiorców do zainwestowania w Toruniu. Przede wszystkim chodzi o zaprezentowanie miasta jako miejsca sprzyjającego kreatywności i przedsiębiorczości. W cyklu filmowym obejmującym kilkanaście odcinków, Centrum Wsparcia Biznesu przedstawi specjalizacje i branże dynamicznie rozwijające się w Toruniu, np. farmaceutykę, logistykę, przemysł meblarski, branżę budowlaną, wynajmu powierzchni biurowych czy branżę gastronomiczną. Głównym celem projektu jest promocja gospodarcza Torunia, jego atutów, szans, możliwości dla inwestorów poprzez zwiększenie biznesowej rangi miasta, a także wsparcie sektora małych i średnich przedsiębiorstw.