Sześcioro nowych urzędników złożyło ślubowanie na sztandar miasta i odebrało z rąk prezydenta akty powołań na stanowiska urzędnicze.

Uroczystość miała miejsce 11 października 2024 r. w Urzędzie Miasta Torunia, a akty powołań nowym pracownikom wręczył prezydent Paweł Gulewski.

- Od dziś jesteście Państwo oficjalnie urzędnikami. Dziękuję za decyzję o dołączeniu do naszego zespołu. Chciałbym, żeby urząd stał się Waszą bezpieczną przystanią, gdzie będziecie się czuli dobrze i mogli się rozwijać. Wasza obecność tu jest dowodem na to, że jesteście związani z naszym miastem i chcecie w nim – i dla niego – pracować. Czeka Was praca intensywna, ale też przynosząca wiele satysfakcji. Trzymam za Was kciuki – zwrócił się do sześciorga urzędników prezydent Paweł Gulewski.

Ślubowanie, w obecności dyrektorów i kierowników właściwych działów UMT, złożyli:

  • Marcin Centkowski – mgr politologii i socjologii – rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Torunia,
  • Michał Jakub Kmiecik – lic. zarządzania – podinspektor w Kancelarii Prezydenta Miasta,
  • Klaudia Jabłońska – mgr prawa – podinspektor w Wydziale Prawnym,
  • Anna Żółtowska – mgr geografii, studia podyplomowe w zakresie administracji samorządowej – podinspektor w Wydziale Spraw Administracyjnych,
  • Agnieszka Monika Pisarkiewicz – lic. pracy socjalnej – starszy specjalista w Urzędzie Stanu Cywilnego,
  • Anna Wanda Nowobilska – lic. turystyka i rekreacja – specjalista w Urzędzie Stanu Cywilnego.

Nabory na stanowiska urzędnicze są uzupełnieniem naturalnego ruchu kadrowego w urzędzie – związanego z przechodzeniem pracowników na emerytury czy odejściem z pracy z innych przyczyn. Na wolne stanowiska ogłaszane są konkursy, w których wyłaniani są kandydaci na urzędników. Ustawa o pracownikach samorządowych przewiduje, że z osobami podejmującymi po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostkach samorządu terytorialnego zawiera się umowę o pracę na czas określony - do 6 miesięcy. W tym czasie kieruje się je do służby przygotowawczej, w czasie której odbywają szkolenie w różnych jednostkach urzędu, zapoznając się z jego organizacją oraz z pracą poszczególnych wydziałów. Służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się złożeniem egzaminu. Jeśli jego wynik jest pozytywny, pracownicy składają ślubowanie na sztandar miasta.

Warto dodać, że odbycie służby przygotowawczej i zdanie egzaminu uprawnia do podejmowania pracy w administracji samorządowej w całej Polsce, już bez konieczności ponownego przechodzenia tej procedury.

Fot. © UMT 2024, autor: Paula Gałązka, licencja: CC BY-NC 4.0