1 stycznia 2024 r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy dotyczące rejestracji pojazdów. Wydział Obsługi Mieszkańców zachęca do umawiania wizyt w Referacie Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Torunia już w dniu zakupu.

Zgodnie z nowelizacją przepisów właściciel pojazdu ma 30 dni od dnia nabycia pojazdu na złożenie wniosku o jego rejestrację (w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie obrotu pojazdami termin ten wynosi 90 dni). Zważywszy na powyższe terminy nie warto odkładać umówienia wizyty na ostatnią chwilę. Zachęcamy do skorzystania z aplikacji Moje Auto SMS. Aby umówić wizytę należy wysłać wiadomość z danymi pojazdu, którego ma dotyczyć wizyta w Wydziale Obsługi Mieszkańców na specjalny numer: 799 448 018.

W wiadomości SMS należy podać wyłącznie:

  • numer rejestracyjny pojazdu - zarejestrowanego na terytorium RP;
    lub
  • numer VIN pojazdu, w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy.

Smsy przyjmowane są 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Umawianie terminu rejestracji pojazdu może nastąpić także telefonicznie pod numerem 56 611 87 09 (w godzinach 8:00 - 10:00) lub poprzez internetowy system kolejkowy (https://rezerwacja.um.torun.pl/#/).

Szczegółowych informacji można uzyskać w Wydziale Obsługi Mieszkańców, Referat Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Torunia (nr tel. 56 611 88 54 lub 611 88 70, adres email: wom@um.torun.pl).