Na toruńskich stacjach paliw na terenie całego miasta pojawiły się plakaty informujące osoby sprzedające lub kupujące pojazdy o konieczności zgłoszenia zmiany właściciela do urzędu. Niedopełnienie obowiązku wiąże się z karami finansowymi.

Od 1 lipca 2021 roku właściciele pojazdów mają 60 dni kalendarzowych na zgłoszenie takiej zmiany. W przeciwnym wypadku grozi im kara w wysokości od 200 zł do 1000 zł. Warto więc zapoznać się z możliwymi sposobami dokonania zgłoszenia. Należy pamiętać, iż zgłoszenie nabycia nie jest równoznaczne z rejestracją pojazdu i obowiązują wówczas dwie oddzielne procedury.

Zgłoszenia można dokonać elektronicznie przez rządową stronę www.gov.pl lub za pośrednictwem strony Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych www.esp.pwpw.pl oraz tradycyjnie, w formie papierowej, wypełniając wniosek i załączając do niego kopię dokumentu potwierdzającego zmianę prawa własności (np. umowy, faktury).

Wniosek można znaleźć na stronie www.um.torun.pl (w zakładce „Załatwianie spraw” należy wpisać: Zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu) lub w siedzibie Wydziału Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Torunia, ul. Wały gen. Sikorskiego 25. Dokumenty w formie papierowej można złożyć bezpośrednio w Wydziale Obsługi Mieszkańców, w skrzynce podawczej lub w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Torunia, za pomocą paczkomatów Inpost, poczty tradycyjnej lub osobiście – w Punkcie Informacyjnym UMT w CH Copernicus - po wcześniejszej rejestracji wizyty na stronie internetowej: www.rezerwacja.um.torun.pl.

Dziękujemy właścicielom toruńskich stacji paliw za umożliwienie rozwieszenia plakatów informacyjnych, dzięki którym mieszkańcy mają możliwość zapoznania się z nowelizacją przepisów.

Plakat akcji zgłoś zbycie/nabycie pojazdu

Kliknij w plakat, aby powiększyć


Więcej:

Tekst i foto: Olga Lenartowska