Jesteśmy w końcowej fazie uzgodnień dotyczących przebiegu Trasy Staromostowej i terenu wokół Targowiska Miejskiego przy Szosie Chełmińskiej.

Przypomnijmy, że 8 sierpnia 2024 roku odbyło się spotkanie informacyjno-konsultacyjne na Targowisku Miejskim przy ul. Szosa Chełmińska 31/35. Podczas spotkania zaprezentowane zostały warianty rozwiązań (w zakresie układu drogowego, terenów zielonych, miejsc parkingowych). W spotkaniu wzięli udział kupcy, klienci rynku, mieszkańcy, projektant oraz Rafał Pietrucień, z-ca Prezydenta Miasta Torunia, przedstawiciele wydziałów Urzędu Miasta Torunia, radne i radni Rady Miasta Torunia oraz przedstawiciele Rad Okręgów, Miejskiego Zarządu Dróg oraz spółki Urbitor.

Uwagi zgłoszone w czasie spotkania zostały przekazane projektantowi. Na ich podstawie powstał kolejny wariant budowy drogi. Nowa koncepcja przebiegu Trasy Staromostowej została zaprezentowana 20 sierpnia br. na spotkaniu Pawła Gulewskiego Prezydenta Miasta Torunia z kupcami z Targowiska Miejskiego przy Szosie Chełmińskiej.

Wariant został wysłany do zaopiniowania Radzie Okręgu Chełmińskie i Bydgoskie. Do propozycji wpłynęły uwagi, które poddano analizie. Nowy wariant został przesłany także do Stowarzyszenia Rowerowy Toruń, w celu jego zaopiniowania w zakresie rozwiązań rowerowych. Opinia wpłynęła pod koniec ubiegłego tygodnia.

Ponadto Miejski Zarząd Dróg w Toruniu zlecił aktualną analizę ruchu drogowego, w celu zweryfikowania pochodzących z 2017 roku opracowań, które posiada w tym zakresie Wydział Gospodarki Komunalnej UM Torunia.

W tej chwili trwają uzgodnienia i konsultacje. Równolegle prowadzona była też analiza prawna pod kątem wprowadzenia zmian w stosunku do pierwotnych założeń określonych w projekcie funkcjonalno-użytkowym. 

Firma Balzola podpisała z nami jedną umowę na realizację dwóch zadań:
1. Przebudowa drogi krajowej nr  91 w rejonie skrzyżowania z ul. Strobanda;
2. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 553 od pl. Niepodległości do ul. Dekerta (Trasa Staromostowa).

Na razie wykonawca prac wszystkie swoje siły skierował na rozbudowę drogi krajowej nr 91 i budowę ronda na wysokości ul. Strobanda.

Fot. © UMT 2024, autor: Paula Gałązka, licencja: CC BY-NC 4.0