Miasto poszukuje chętnych do rewitalizacji Bulwaru Filadelfijskiego wraz z nabrzeżem Wisły na odcinku od mostu drogowego do przystani AZS w Toruniu. Oferty można składać do 27 czerwca 2013 roku.
Rewitalizacja Bulwaru Filadelfijakiego w Toruniu jest realizowana w kilku etapach. W przyszłości powstaną ścieżki rowerowe, chodniki, miejsce do grillowania.
- Między nabrzeżem a hotelem Copernicus powstaną drogi rowerowe i chodniki, położona zostanie sieć wodociągowa i kanalizacyjna, zamontowane oświetlenie i monitoring – mówi dyrektor Wydziału Środowiska i Zieleni Urzędu Miasta Torunia Szczepan Burak. - Prace obejmują także utwardzenie miejsca na scenę, wyznaczone zostanie miejsce do grillowania, powstanie boisko do piłki plażowej i do badmintona oraz plac zabaw. Oczywiście nasadzimy także zieleń.
Przedmiot umowy obejmie:
- wyznaczenie i budowę drogi rowerowej wzdłuż nabrzeża Wisły z połączeniem do ul. Bulwar Filadelfijski na odcinku od mostu drogowego do przystani AZS
- remont nawierzchni ciągów pieszych
- utwardzenie miejsca na scenę oraz miejsca do grillowania
- wymianę nawierzchni przed slipem mariny AZS
- wyznaczenie miejsc rekreacyjno-wypoczynkowych wraz z nową zielenią
- budowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz oświetlenia i monitoringu terenu
- remont nabrzeża Wisły oraz wyposażenie przystani AZS
- montaż pomostów do cumowania.
Na montaż pomostów przyszły wykonawca będzie miał 10 tygodni, natomiast na zakończenie wszystkich robót – 25.
Oferty należy składać do 27 czerwca 2013 r. do godziny 10.00 w Wydziale Inwestycji i Remontów Urzędu Miasta Torunia przy wałach gen. Sikorskiego 10 - sekretariat.
Otwarcie kopert nastąpi w tym samym dniu, czyli 27 czerwca 2013 r. o godzinie 10.30 w sekretariacie Wydział Inwestycji i Remontów UMT.
Miasto od kilku lat realizuje program renowacji toruńskiego nabrzeża. W pierwszym etapie prowadzono prace naprawcze nabrzeża tarasowego o długości 359,3 m. Jest to część środkowa odcinka nabrzeża pomiędzy mostem drogowym a mostem kolejowym (od limnigrafu do ul. Wola Zamkowa), łącząca funkcję zabezpieczającą z turystyczno-rekreacyjną. Działania polegały na przełożeniu żelbetowych elementów ubezpieczenia, wzmocnieniu konstrukcji poprzez reprofilację i impregnację oczepu żelbetowego oraz naprawie i wymianie elementów tarasowych - schodów i bruku.
Etap drugi objął naprawę umocnień na odcinku 473,8 m między mostem drogowym a zachodnią krawędzią ubezpieczenia tarasowego nabrzeża (na wysokości limnigrafu). Prace polegały na reprofilacji i impregnacji żelbetowego oczepu, remoncie schodów, wymianie zdewastowanego bruku z trylinki na pokrycie z dybli betonowych i kostki granitowej.
Kolejny etap prac rewitalizacyjnych przeprowadzono na odcinku ponad 645 m, między Wolą Zamkową a mostem kolejowym. Obejmowały one reprofilację i impregnację oczepu betonowego i schodów, oraz wymianę bruku z trylinki na bruk z dybli betonowych i kostki granitowej. W etapie IV wyremontowano ostatni fragment umocnień przeciwpowodziowych pomiędzy mostem drogowym a przystanią AZS o długości 430 m oraz przeprowadzono rekultywację portu.