Trwa postępowanie uzupełniające na rok szkolny 2024/2025 do klas I w szkołach ponadpodstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń.

W toruńskich szkołach są wolne 192 miejsca, w tym w:

  • branżowych szkołach I stopnia - 19 miejsc,
  • liceach ogólnokształcących - 62,
  • technikach - 111.

Wnioski w postępowaniu uzupełniającym można składać do 29 lipca 2024 r. do godz. 15:00.

Wniosek o przyjęcie kandydata do szkoły ponadpodstawowej w postępowaniu uzupełniającym w wersji papierowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu uzupełniającym, należy dostarczyć bezpośrednio do szkoły, o przyjęcie do której ubiega się kandydat.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną danej szkoły listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych w postępowaniu uzupełniającym nastąpi 6 sierpnia 2024 r. (wtorek) o godz. 12:00.

W terminie do 8 sierpnia 2024 r. (czwartek) do godz. 15:00 należy potwierdzić wolę przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały złożone wraz z wnioskiem, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.

Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym do danej szkoły - 9 sierpnia 2024 r. (piątek) godz. 12:00.

W tym samym czasie co postępowanie uzupełniające, trwa procedura odwoławcza w postępowaniu rekrutacyjnym. Przypominamy, że listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym zostały ogłoszone w dniu 22 lipca 2024 r. Rodzice kandydatów nieprzyjętych w tym postępowaniu mogą skorzystać z procedury odwoławczej. W tym celu, w terminie do 25 lipca 2024 r., można złożyć do komisji rekrutacyjnej przy szkole, do której kandydat nie został przyjęty, wniosek o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.

Wolne miejsca w postępowaniu uzupełniającym przeznacza się również na potrzeby procedury odwoławczej w postępowaniu rekrutacyjnym.

Procedura odwoławcza:

  1. W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, tj. do 25 lipca 2024 r. rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
  2. Uzasadnienie odmowy przyjęcia komisja rekrutacyjna sporządza w terminie do 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
  3. Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
  4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie do 3 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego właściwego dla siedziby szkoły.

Do pobrania:

Fot. © UMT 2024, autor: Sławomir Kowalski, licencja: CC BY-NC 4.0