Do 28 lipca 2025 r. można składać wnioski w naborze uzupełniającym na rok szkolny 2025/2026 do klas I w szkołach ponadpodstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń.
W toruńskich szkołach jest 331 wolnych miejsc, w tym:
- 23 w branżowych szkołach I stopnia,
- 135 w liceach ogólnokształcących,
- 173 w technikach, w tym 24 w zawodzie eksperymentalnym technik designu.
Wzór wniosku oraz wzory oświadczeń potwierdzających spełnienie kryteriów rekrutacyjnych są dostępne na stronie:
https://torun.edu.com.pl/kandydat/, w zakładce „Pliki do pobrania”.
W rekrutacji uzupełniającej kandydat wskazuje we wniosku tylko jedną szkołę.
Wniosek w wersji papierowej, wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie wskazanych kryteriów, kandydat składa bezpośrednio w szkole, do której chce być przyjęty.
Wnioski można składać do poniedziałku, 28 lipca 2025 r. do godz. 15:00.
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną danej szkoły listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych w postępowaniu uzupełniającym nastąpi we wtorek, 5 sierpnia 2025 r. o godz. 12:00.
Natomiast do czwartku, 7 sierpnia 2025 r. do godz. 15:00 należy potwierdzić wolę przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały złożone wraz z wnioskiem, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.
Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym do danej szkoły odbędzie się w piątek, 8 sierpnia 2025 r. o godz. 12:00.
W trakcie postępowania uzupełniającego trwa również procedura odwoławcza w postępowaniu rekrutacyjnym.
Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym zostały ogłoszone 21 lipca 2025 r. Rodzice kandydatów nieprzyjętych w tym postępowaniu mogą skorzystać z procedury odwoławczej. W tym celu, w terminie do dnia 24 lipca 2025 r., można złożyć do komisji rekrutacyjnej przy szkole, do której kandydat nie został przyjęty, wniosek o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
Wolne miejsca w postępowaniu uzupełniającym przeznacza się również na potrzeby procedury odwoławczej w postępowaniu rekrutacyjnym.
Poniżej opis procedury odwoławczej.
- W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, tj. do 24 lipca 2025 r. rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
- Uzasadnienie odmowy przyjęcia komisja rekrutacyjna sporządza w terminie do 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
- Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie do 3 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego właściwego dla siedziby szkoły.
Do pobrania:
Fot. © UMT 2025, autor: Wojtek Szabelski, licencja: CC BY-NC 4.0